اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان، قاچاق کالا را به حداقل می‌رساند

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی اداره صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان و ارتقای سطح اقتصادی آنان می‌تواند در دراز مدت پدیده قاچاق را در مرزها به حداقل برساند.

بهبود وضعیت اقتصادی مرزنشینان، قاچاق کالا را به حداقل می‌رساند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمزه بیگ‌زاده صبح امروز در جلسه کمیته پیشگیری و ساماندهی اقتصادی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در نظر دارد در راستای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان اقدام کند که بازنگری در زمینه ورود مجاز کالاها از مرز از این دسته است.
وی یادآور شد: مرزنشینان ما در واقع حامیان مرزها و افراد بسیار قانعی هستند که در صورت اندکی حمایت می‌توانند علاوه بر ایجاد اقتصادی سالم پدیده قاچاق را نیز در مرزها به حداقل برسانند.
این مسئول با یادآوری اینکه در راستای ارتقای سطح اقتصادی خانوارها مرزنشینان می‌توانند هر دو ماه یک‌بار به ارزش یک‌میلیون و 500 هزار تومان کالا از مرز وارد کنند، افزود: خانوارهای ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرزی می‌توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی هر دو ماه یک بار تا سقف 15 میلیون ریال کالا وارد کنند.
بیگ‌زاده تصریح کرد: هر مرزنشین در طول سال می تواند به میزان 60 دلار کالا با تخفیف 50 درصد حقوق گمرکی برای واردات کالاهای خوراکی و 100 درصد در مورد کالاهای غیرخوراکی، کالاهای مورد نیاز خود را وارد کشور کند. 
معاون توسعه تجارت خارجی اداره صنعت، معدن و تجارت اردبیل اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در راستای حمایت از فعالیت مرزنشینان پیگیری‌های لازم در خصوص تسری مصوبه یاد شده را انجام داده و در صورت عملیاتی شدن، این امر می‌تواند سطح معیشتی خانوارهای ساکن در مناطق مرزی را تحت تاثیر قرار داده و با بهبود وضعیت اقتصادی، پدیده قاچاق کالا در مرزها را کنترل کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص قاچاق انواع کالاها، اطلاع‌رسانی در مورد بارکد دو بعدی گوشی‌های همراه، پیشگیری از قاچاق کالا و تجهیزات پزشکی، انواع لوازم آرایشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول