اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

اخذ اعتبارات مونوریل زنجان در دور چهارم سفر صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به ضرورت اجرای مونوریل در شهر زنجان گفت: اعتبار پروژه مونوریل زنجان در دور چهارم سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان زنجان اخذ می‌شود.

اخذ اعتبارات مونوریل زنجان در دور چهارم سفر صورت می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سیاست دولت اجرای مونوریل در کلان شهرها است، اظهار داشت: ضرورت اجرای آن نیز باید در قالب طرح مطالعات جامع ترافیک شهری به تایید برسد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح مطالعات جامع ترافیک زنجان در دست پیگیری است، افزود: یکی از گزینه‌های پیشنهادی این بود که استفاده از روش حمل و نقل ریلی و قطار شهری در مطالعات جامع ترافیک شهری لحاظ شود.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بعد از سفر دور سوم ریاست جمهوری با استان زنجان سعی شد تا برای امکان سنجی پروژه مونوریل مشاور مستقل انتخاب شود، خاطر نشان کرد: در حال حاضر مطالعه مونوریل مراحل پایانی خود را می‌گذراند.
وی با بیان اینکه این پروژه با توجه به تعریف‌ها و مختصاتی که دارد به هیچ وجه در قالب بودجه‌های استانی و اخذ یک باره از وزارتخانه نمی‌گنجد، یادآور شد: اعتبار پروژه مونوریل در سفر چهارم با رایزنی در چند فاز اختصاص می‌یابد.
کریمی با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح مونوریل در شش گزینه برای مسیرها و کریدورهایی که مونوریل می‌تواند در شهر زنجان اجرا شود، تهیه شده است، خاطر نشان کرد: از مسیرهای پیشنهادی گزینه پنجم مسیری است که در کمر بندی شمالی و جنوبی شهر زنجان قرار دارد و مورد توجه کارشناسان قرار گرفته است.
معاون عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: علاوه بر این مسیرها با توجه به اینکه عمده سفرهای درون شهری زنجان از نقاط پیرامونی به سمت مرکز شهر است، سعی می‌شود که در انتخاب مسیر مونوریل نقاط پر جمعیت لحاظ شود.
وی افزود: پیش بینی می‌شود فاز نخست پروژه مونوریل شهر زنجان سال 91 اجرا شود.
کریمی خاطر نشان کرد: چند مسیر از جمله بلوار در دست پیگیری ولایت، بلوار جمهوری و خیابان‌های دیگر که شهرک‌های شمالی زنجان را به مرکز و جنوب وصل می‌کنند برای عبور مو نو ریل مورد توجه قرار گرفته‌اند.
معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه مشاور طرح مونوریل مسیرهای مهم را بررسی می‌کند، خاطر نشان کرد: اخذ اعتبار برای پروژه مونوریل در سفر دور چهارم هیئت دولت به استان زنجان منوط به نهایی شدن مطالعه طرح آن است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول