اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد

فرزندان روستاییان در اولویت جذب مراکز آموزش جهادکشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: فرزندان روستاییان و کشاورزان در اولویت جذب مراکز آموزش جهادکشاورزی قرار دارند.

فرزندان روستاییان در اولویت جذب مراکز آموزش جهادکشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، پیمان فلسفی در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آموزش جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار داشت: مأموریت وزارت جهادکشاورزی مأموریتی بسیار سنگین است چرا که امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی را برعهده دارد.
وی افزود: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور شناخته شده و بر روی آن تاکید فراوانی شده است.
معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور تصریح کرد: امروز هر چه در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنیم به‌طور یقین اثرات آن متوجه توسعه اقتصادی کشور و رفاه عمومی جامعه خواهد بود.
فلسفی افزود: در مجموعه وزارت جهادکشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به‌عنوان متولی هدایت و حمایت از فعالیت‌های آموزشی ترویجی در کشور نقش بسزایی ایفا می‌کند.
وی یادآور شد: آموزش کشاورزی در کشور امروزه یک سیر صعودی را به خودش اختصاص داده است اما هنوز اقدامات زیادی باید صورت بگیرد.
معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: برای جذب دانشجویان به مراکز آموزش کشاورزی باید در انتخاب آنان دقت کرد به‌طوری که اولویت اول با روستاییان و کشاورزان باشد.
فلسفی، متوسط سن کشاورزان کشور را بالای 60 سال دانست و اظهار داشت: این سن باید اصلاح و ترمیم شود.
وی ادامه داد: آموزش‌های این سازمان بیشتر شامل افراد باسواد می‌شود که باید اصلاح شود و در این راستا تمام کشاورزان به‌ویژه جوانان روستایی کشاورز، کشاورزان کم‌سواد و بی‌سواد نیز باید تحت آموزش قرار بگیرند.
معاون ترویج و آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: بنابراین وظیفه ما این است که با برنامه‌های مناسب‌تر کشاورزان بی‌سواد و کم‌سواد را زیر پوشش قرار بدهیم.
فلسفی در ادامه از فعال بودن 63 مرکز آموزش جهادکشاورزی در سطح کشور خبر داد و افزود: در کنار این شبکه آموزشی بزرگ در کشور باید از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی نیز استفاده کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی نیز گفت: رکن اصلی توسعه پایدار آموزش است.
غلامرضا هادربادی افزود: آموزش‌هایی که کشاورز‌محور نباشند هیچ مشکلی را از این مملکت حل نمی‌کنند.
وی با اشاره به‌وجود خشکسالی‌های متعدد و مشکلات موجود بر سر راه بخش کشاورزی در استان اظهار داشت: آموزش کشاورزی در خراسان‌جنوبی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که درصد سواد کشاورزان پایین است.
در حاشیه این مراسم آزمایشگاه کشت بافت گیاهی مرکز آموزش جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با اعتبار بیش از 150 میلیون ریال افتتاح شد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول