اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دهه فجر امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 175 پروژه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دهه فجر سال جاری 175 پروژه با حضور مسئولان به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

بهره‌برداری از 175 پروژه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدرضا اصغری شامگاه پنجشنبه در نخستین جلسه هماهنگی کمیته عشایری و روستایی ستاد دهه فجر که در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی تشکیل شد، اظهار داشت: این تعداد پروژه با صرف اعتبار قابل توجهی اجرا شده و به محله افتتاح رسیده‌اند به طوری که بعد از بهره‌برداری از محل این طرح‌ها برای 4 هزار نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود همچنین 12 هزار و 300 نفر هم در قالب اعضای خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی تصریح کرد: در مقایسه طرح‌های آماده برای افتتاح طی دهه فجر سال جاری با سال گذشته این نتیجه به دست می‌آید که تعداد پروژه‌های آماده برای افتتاح حدود 50 درصد، اعتبار هزینه شده در طرح‌ها به میزان 52 درصد، میزان اشتغال‌زایی طرح‌های آماده حدود 255 درصد، میزان بهره‌مندی خانوارها نیز به میزان 120 درصد افزایش یافته است.
این مسئول خاطرنشان کرد: حوزه شیلات 100 درصد، حوزه تولیدات دامی هشت درصد، بخش تولیدات گیاهی 50 درصد و حوزه آب و خاک نیز دهه فجر امسال با مقایسه سال گذشته حدود 92 درصد افزایش پروژه داشته‌اند که این نشان‌دهنده وجود حرکتی جهادگونه در سال جهاد اقتصادی است.
وی به اجرای قانون هدفمند سازی یارانه‌ها برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این قانون به طور قطع در بخش‌های مختلف تاثیرهایی بر جای داشته است بر این اساس باید در برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر و در بهره‌برداری پروژه‌ها به این موضوع هم توجه کافی از سوی مسئولان صورت بگیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی دهه فجر را فرصت مغتنمی برای انعکاس عملکرد دولت دانست و گفت: در طول سال‌های بعد از پیروزی رسیدن انقلاب در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیری روی داده است، لذا باید در ایام الله دهه فجر به طور دقیق این قبیل اقدامات و دستاوردها در جامعه منعکس شود.
مدیرکل سازمان شرکت‌های تعاونی روستایی آذربایجان غربی در این جلسه تاکید کرد: دهه فجر فرصتی برای انعکاس دستاوردهای نظام است به طوری که پنج پروژه به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد، نانوایی و مراکز عرضه محصولات کشاورزی این پروژه‌ها را شامل می‌شود که با حضور مردم به مرحله بهره‌برداری خواهند رسید.
علی شایان‌مهر اذعان داشت: برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی یکی دیگر از برنامه‌های تدارک یافته برای این ایام است با مشارکت سایر دستگاه‌ها در سطح استان برپا خواهد شد تا در این نمایشگاه محصولات مناطق مختلف استان به هموطنان معرفی شده و در سطح گسترده عرضه شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول