اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

فرهنگ دینی در آموزش و پرورش آینده جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گسترش فرهنگ دینی در نظام آموزش و پرورش را موجب تضمین آینده جامعه اسلامی دانست.

فرهنگ دینی در آموزش و پرورش آینده جامعه را تضمین می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مشترک ائمه جمعه، روسای آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار داشت:‌ تربیت دینی در مدارس سعادت جامعه بشری را تضمین می‌کند بنابراین بر این موضوع تاکید داریم.
وی با بیان اینکه اعتقادات حاکم در جامعه حکم کرده تا تربیت دینی در مدارس بیش از پیش گسترش یابد، گفت:‌ نظام ما با محوریت ولی فقیه و بر اساس امامت است، لذا باید اقتصاد، سیاست، آموزش و پرورش و ... دینی باشد.
تقوی اظهار داشت: نظام اسلامی که تشکیل شده بر اساس اصول اسلامی و شرعی بوده و قطعاً فرهنگ اسلامی به خاطر جایگاه، شرافت و اخلاق کامل‌ترین فرهنگ‌هاست.
وی تصریح کرد: برای آنکه اسلام، ارزش‌های اسلامی و دینی را در ضمیر جوانان بنشانیم، توجه به بحث ارزش‌ها و روش‌ها ضرورت دارد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه برای نشاندن این ارزش‌ها در ضمیر دانش آموزان از روش‌های مناسب بهره گیری شود، یادآور شد: ارائه این روش‌ها متناسب با سن مخاطب باید در پذیرش رعایت شود و نمی‌توان برای همه یک نسخه نوشت.
وی اظهار داشت: مخاطب‌های ما در آموزش و پرورش بهترین نیروها را تشکیل می‌دهند بنابراین شوق آفرینی برای کسب آموزش‌های دینی در این قشر باید مورد توجه دست‌اندرکاران قرار بگیرد.
تقوی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت گفت:‌ شخصیت‌ مدیران آینده، در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد از این رو ائمه جمعه، روحانیون و مربیان پرورشی در زمینه تربیت دانش آموزان بسیار نقش تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه باید در خدمت آموزش و پرورش باشند، افزود: طبیعتاً دانشگاه‌های خوب و همه متفکران مدیون نظام آموزش و پرورش هستند و نقش این مرکز تعلیم و تربیت در اعتلای دانش و بینش دانش‌آموزان بی‌بدیل است.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه تمام بسترها برای فعالیت‌های فرهنگی فراهم است، گفت:‌ امکانات مناسب برای ترویج ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی و همچنین نیروی لازم برای گسترش این مفاهیم اسلامی در آموزش و پرورش وجود دارد.
وی تصریح کرد: البته باید از امکانات موجود به نحو شایسته برای تحقق برنامه‌ها استفاده شود و نباید کم بودن امکانات را در این عرصه بهانه کرد.
تقوی با تاکید بر اینکه از تمام کارهایی که در این نظام انجام شده، دفاع می‌کنیم، تصریح کرد: باید سر را بالا گرفت و به ارزش‌ها و خدماتی که در طول سال‌های بعد از انقلاب انجام شده،‌ افتخار کرد.
وی یادآور شد: این انتخابات در شرایطی برای نظام جمهوری اسلامی کسب شده که دنیا علیه نظام اسلامی بسیج شده،‌ لیکن دشمنان بدانند که ما دست از آرمان‌های خود بر نخواهیم داشت و این درسی بود که شهدا به ما داده‌اند.
بر پایه این خبر، در این نشست ائمه جمعه، فرمانداران،‌ مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران آموزش و پرورش خراسان شمالی شرکت داشتند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول