اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

تالیف کتاب استان‌شناسی توسط آموزش و پرورش زنجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: کتاب استان شناسی توسط آموزش و پرورش استان زنجان تالیف می‌شود.

تالیف کتاب استان‌شناسی توسط آموزش و پرورش زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد مجتهدی عصر امروز در شورای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: کتاب استان‌شناسی در راستای آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با مفاخر و آثار گردشگری موجود در استان زنجان تالیف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کتابی به نام کتاب جغرافیای استان زنجان در مقطع دوم دبیرستان به دانش‌آموزان تدریس می‌شود، ادامه داد: کتابی که مقرر شده تالیف شود، کتابی بسیار جامع‌تر از این کتاب است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر کتاب جغرافیای استان با محتوای مسائل جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی آموزش داده می‌شود، افزود: کتاب استان‌شناسی که در آینده نزدیک تالیف می‌شود، بسیار جامع است، چرا که در این کتاب به بناهای تاریخی و پایتخت شور و شعور حسینی بودن استان نیز توجه ویژه‌ای خواهد شد.
وی با بیان اینکه به منظور تدوین و تالیف این کتاب از اساتید دانشگاه و افراد علمی موجود در استان دعوت به همکاری شده است، اضافه کرد: این کتاب در راستای ارتقای علمی دانش‌آموزان تالیف می‌شود.
مجتهدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر سند مدون و جامع آموزش و پرورش گردآوری شده است، ادامه داد: این سند کامل و جامع بوده و همه مطالب آموزشی در آن گنجانده شده است.
وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور یادآور شد: این سند نقشه راه برای رسیدن ایران به رتبه نخست علمی و پژوهشی در سال 1404 است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی منابع انسانی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جایگاه معلم و دانش‌آموز مشخص شده است.
وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین معلم کارمند نیست، بلکه به عنوان یک پژوهشگر و استاد نقش دارد.
مجتهدی همچنین با اشاره به نقش دانش‌آموزان در سند تدوین شده است، اضافه کرد: دانش‌آموز در سند تحول بنیادین باید به عنوان یک پژوهشگر بوده و به سئوالات علمی در موقعیت‌های جدید پاسخ می‌دهد.
وی تصریح کرد: هدف از ایجاد موقعیت‌های مختلف پژوهشی در مدارس بالا بردن سطح علمی دانش‌آموزان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول