اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

شاخص‌های مدنظر رهبر انقلاب از ابرکوه تقویت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سفر به شهرستان ابرکوه شاخصه‌هایی را مد نظر داشتند که این شاخصه‌ها باید تقویت شود.

شاخص‌های مدنظر رهبر انقلاب از ابرکوه تقویت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان ابرکوه به‌مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در دی‌ماه سال 86 به این شهرستان، اظهار داشت: شاخصه‌های ابرکوه که موجب عنایت ولی‌امر مسلمین به این شهرستان شده تا معظم له شخصا تصمیم به دیدار با مردم این شهر بگیرند، باید بررسی شده و به‌عنوان نقطه قوت بیش از پیش تقویت شود.
وی خاطرنشان کرد: بارزترین این شاخصه‌ها، پیشینه درخشان علمی و مدنی و قدمت این دیار کهن و باستانی است که با سابقه 5 هزار ساله خود، گوهری خفته در دل کویر است.
امام جمعه ابرکوه افزود: به‌همین دلیل مقام معظم رهبری درباره این شهر کهن فرموده‌اند که ابرکوه، منطقه کویرى و یکى از مناطق نامدار و با نشان این کشور است.
حسینی ادامه داد: وجود علمای برجسته و فرزانگان و فقهای دینی، ادبا و شعرای نامی و شخصیت‌هایی مانند ملاعبدالرزاق ابرقویی که استاد ملاصدرای شیرازی بوده‌اند، پیشینه این دیار را درخشان کرده است.
وی خاطرنشان کرد: فرهیختگان خوش‌نامی را که از این دیار دیرین به‌عنوان ستارگان درخشان آسمان علم و فضیلت درخشیده‌اند و گوهران تابناکی که از این مهد علم و معنویت برخواسته‌اند، نمودهایی از پیشینه تاریخی ابرکوه هستند.
حسینی تأکید کرد: اینک شما مردم و مسئولان شهرستان، مسئول پیشینه این خطه خوبان هستید که نه تنها باید پاسدار افتخارات گذشته باشید بلکه باید رویش بخش مصادیق و نمودهای علم، کمال، جهاد، اجتهاد و شعر، ادب و ایمان و اخلاق باشید تا اخلاف اصلح برای اسلاف صالح را برای آینده شهرستان داشته باشیم.
به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب در سفر خود در دی‌ماه 86، چند روزی را در مرکز استان یزد اقامت داشتند و از میان شهرستان‌های استان، به شهرستان ابرکوه سفر کردند.
مردم ابرکوه ضمن استقبال باشکوه و بی‌نظیر از رهبر معظم انقلاب، هر سال سالروز این واقعه مهم را جشن می‌گیرند.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول