اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

721 پروژه سفر رهبری تصویب شد

خبرگزاری فارس: استاندار یزد با گرامیداشت 12 دی‌ماه، سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان یزد گفت: در این سفر 721 پروژه مورد تصویب قرار گرفت.

721 پروژه سفر رهبری تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدرضا فلاح‌زاده با اشاره به سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان یزد در 12 دی‌ماه سال 1386 اظهار داشت: 12 دی‌ماه در شورای فرهنگ عمومی استان به نام روز یزد، نامگذاری شده است.
وی با اشاره به برکات و اثرات سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد افزود: در جریان این سفر پر خیر و برکت، 721 پروژه در سطح استان یزد مصوب شد که مجموع پروژه‌ها 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
استاندار یزد با اشاره به مشکلات کم آبی و محدودیت منابع آبی در استان یزد، مهم‌ترین مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب به این استان را مصوبات مربوط به حوزه آب عنوان کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی خط دوم آب‌رسانی که از برکات سفر رهبر معظم انقلاب است، آغاز شده همچنین پروژه راه آهن یزد - اقلید نیز در دست اجراست.
فلاح‌زاده همچنین با اشاره به فعالیت‌های اجرایی در طول دولت نهم و دهم بیان کرد: پروژه‌های آب‌رسانی به 9 شهر استان و احداث 13 مجتمع آب‌رسانی و مخزن 100 هزار متر مکعبی یزد نیز به اتمام رسیده است.پروژه‌های احداث سدهای هرات و مروست و فاضلاب پنج شهر استان نیز در دست اجراست.
فلاح‌زاده همچنین با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در حوزه حمل و نقل عنوان کرد: بزرگراه‌های یزد ـ سورمق، یزد ـ بافق، یزد ـ طبس، دیهوک ـ راور کرمان و راه آهن یزد - اقلید از مهم‌ترین پروژه‌های حوزه راه است.
استاندار یزد تعداد واحدهای در حال ساخت مسکن مهر در استان یزد را نیز 22هزار و 600 واحد اعلام کرد.
فلاح‌زاده همچنین به تشریح پروژه‌های مرتبط با حوزه برق‌رسانی پرداخت و گفت: عملیات احداث سه نیروگاه 500 مگاواتی اتمام یافته، پست انتقال بافق، فهرج و دو پست در شهر یزد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پست‌های انتقال طبس و رستاق نیز رو به اتمام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پروژه‌های گازرسانی گفت: گازرسانی به شهرهای هرات، مروست، طبس و مهردشت در حال انجام است و پیشرفت بسیار خوبی نیز داشته است علاوه بر این، گازرسانی به شهرهای بافق و نیر نیز به تازگی آغاز شده است.
فلاح‌زاده همچنین از اتمام پروژه گازرسانی به 90 روستا در سطح استان یزد خبر داد و سرعت گازرسانی به واحدهای صنعتی و گلخانه‌ها را بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مطلوب ارزیابی کرد.
فلاح‌زاده در ادامه سخنان خود، از احداث 23 سالن ورزشی و استخر و تکمیل 22 سالن ورزشی و استخر نیمه تمام خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه ورزشگاه بزرگ یزد که 126 هکتار زمین به آن اختصاص یافته، چندی است که کار خود را آغاز کرده و تاکنون کارهای بسیار خوبی در این راستا انجام شده است.
وی با اشاره به مصوبات حوزه صنعت یادآور شد: در حوزه صنعت حدود 2 هزار واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و بیش از 800 واحد صنعتی بین 20 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که در این راستا 500 میلیارد تومان اعتبار بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و 200 میلیارد تومان اعتبار آمایش تزریق شده است و واحدهای بزرگ صنعتی مثل فولادها و تسهیلات ارزی و ریالی تأمین شده است.
فلاح‌زاده به پتانسیل استان یزد در تولید کاشی و سرامیک اشاره کرد و تعداد واحدهای در دست احداث تولید کاشی و سرامیک را بالغ بر 40 واحد اعلام کرد.
استاندار یزد با بیان اینکه در گذشته حدود 500 تن فولاد در استان یزد تولید می‌شد، از زمینه‌سازی و ایجاد ظرفیت برای تولید 7 میلیون تن فولاد در استان یزد خبر داد.
فلاح‌زاده سهم بخش صنعت در اشتغال را 43 درصد عنوان کرد و گفت:44 درصد از جمعیت شاغل استان در بخش خدمات و 13 درصد در بخش کشاورزی فعالیت دارند. یزد پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد که این مسئله در دارالعمل بودن یزد ریشه دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول