اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مقتدایی:

خیرین در ساخت مدارس علمیه کوشا باشند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ما اگر بخواهیم نیاز مساجد و حتی آموزش و پرورش به ائمه جماعات را برطرف سازیم نیازمند کمک خیرین هستیم تا بتوانیم مدارس علمیه خود را افزایش دهیم.

خیرین در ساخت مدارس علمیه کوشا باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مدیران حوزه‌های علمیه و مدیران‌ کل کمیته امداد امام خمینی(ره) که در سالن جلسات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر یک شورای حوزوی در استان‌های کشور تشکیل شده که متشکل از هفت نفر است و ریاست آن را نماینده ولی فقیه یا امام جمعه استان عهده‌دار است.
وی با بیان اینکه با تشکیل این شورا‌ها شبکه ارتباطی خوبی بین حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه سراسر کشور ایجاد شده است، بیان کرد: اتصال این شبکه حوزه و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌تواند منشأ خیرات و برکات بسیاری در کشور شود.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) اثرات خوبی در کشور داشته است و ایجاد تعامل این نهاد مردمی با حوزه می‌تواند این خیرات و برکات را در کشور چند‌ برابر کند.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست باید نیازهای کشور و همچنین مشکلات حوزه و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای برطرف کردن این نیازها شناسایی شود، تصریح کرد: امروز بحث محوریت بودن مساجد مطرح شده است ولی باید به تامین نیازهای مساجد توجه جدی صورت گیرد.
‌مقتدایی با بیان اینکه یکی از جدی‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری ارائه سند چشم‌انداز 20 ساله برای حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: طبق سند چشم‌اندازی که برای کشور ترسیم شده است جمعیت کشور را در سال 1404 بیش از 100 میلیون نفر تخمین زده‌اند که اگر حوزه بخواهد نیازهای این جمعیت را در آن سال برطرف سازد باید پذیرش خود را از امسال چندین برابر افزایش می‌داد.
وی گفت: ‌ما به دلیل کمبود امکانات نمی‌توانیم تمام مشتاقان و علاقه‌مندان به کسب علوم حوزوی را در سال ثبت‌نام کنیم و هر ساله بسیاری از این علاقه‌مندان از دست ما دلخور می‌شوند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز مساجد در کشور اسلامی ما مظلوم هستند، خاطر نشان کرد: ما اگر بخواهیم نیاز مساجد و حتی آموزش و پرورش به ائمه جماعات را برطرف سازیم نیازمند کمک خیرین هستیم تا بتوانیم مدارس علمیه خود را افزایش دهیم.
وی افزود: در کشور ترکیه که یک کشور اسلامی به شمار نمی‌رود مساجد از پرداخت پول آب و برق معاف هستند در حالی که در کشور ما اینگونه نیست.
انتهای پیام/ج20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول