اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آبفای گلستان:

عملیات فاضلاب در 20 شهر گلستان انجام می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: در 20 شهر گلستان عملیات فاضلاب انجام می‎شود.

عملیات فاضلاب در 20 شهر گلستان انجام می‎شود
علی‌اکبر علیمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در شروع فعالیت آب و فاضلاب گلستان 16 شهر داشتیم و شبکه توزیع آب یک هزار و 500 کیلومتر بوده و در آن مقطع اکثر شهرها در تامین آب مشکل داشته‎اند و خدمات را به سختی دریافت می‎کردند.
وی با بیان اینکه در اوایل فعالیت شرکت، عملیات اجرایی فاضلاب در هیچ شهر استان انجام نشده بود، ابراز داشت: در حال حاضر در بخش فاضلاب از 21 شهر استان که تحویل شرکت آب و فاضلاب است 20 شهر عملیات فاضلاب یا به بهره‎برداری رسیده یا در حال اجراست و یا مطالعات آن در دست انجام می‌باشد.
علیمرادی ابراز داشت: در چهار شهر گرگان، بندرگز، بندرترکمن، و کردکوی تصفیه‌خانه، خط انتقال و شبکه پخش فاضلاب انجام شده و بخش عمده مشترکان از خدمات بخش فاضلاب در این شهرها استفاده می‌کنند که تعداد آنها 12 هزار مشترک است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه در تعدادی از شهرها نیز در حال اجرای عملیات فاضلاب هستیم، تاکید کرد: در شهر گنبدکاووس 70 کیلومتر شبکه داخلی و هفت کیلومتر خط انتقال را انجام داده‎ایم و تصفیه‌خانه آن در حال اجراست و پیمانکار مشخص شده و پیش‌بینی می‎شود ظرف 12 تا 16 ماه آینده تصفیه‌خانه شهر گنبدکاووس به بهره‎برداری برسد.  
وی ادامه داد: در شهر آزادشهر نیز 40 کیلومتر شبکه جمع‎آوری و 2 هزار و 400 متر خط انتقال را انجام داده‎ایم و سایت تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر را نیز تملک کرده‎ایم و در حال مناقصه است تا با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی تصفیه خانه آزادشهر را شروع کنیم.
علیمرادی با بیان اینکه شبکه جمع‎آوری داخل شهر آق‎قلا را اجرا کرده‎ایم، گفت: همچنین در شهر علی‎آبادکتول از محل اعتبارات محل تصفیه‌خانه و مقداری از لوله‎های مورد نیاز شبکه فاضلاب را خریداری کرده‌ایم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به اینکه در شهر نوکنده به دلیل شرایط فنی هنوز مطالعات فاضلاب انجام نشده، خاطر نشان کرد: در باقی شهرها مطالعات فاز یک و دو در حال انجام است از جمله مینودشت و گمیشان که پیگیر اخذ مجوز برای اجرایی شدن این مطالعات هستیم.
وی با بیان اینکه بالغ بر 94 درصد آب شرب استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می‎شود، اذعان داشت: 186 حلقه چاه با حجم مخزن 168 هزار مترمکعب و 2 هزار و 450 کیلومتر طول شبکه در بخش آب، حدود 440 کیلومتر خط انتقال، آب را به درب خانه‎های 200 و 20 مشترکان این شرکت می‎رساند و بالغ بر 980 هزار نفر جمعیت استان از این خدمات بهره‎مند می‎شوند.
انتهای پیام/ن۲۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول