اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اختصاص اعتباری بی‌سابقه صورت گرفت

پایان پروژه‌های نیمه تمام آب و فاضلاب روستایی هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تخصیص اعتباری بی‌سابقه نسبت به سال گذشته، پرونده پروژه‌های نیمه‌تمام که سال‌ها بر زمین مانده بود امسال بسته می‌شود.

پایان پروژه‌های نیمه تمام آب و فاضلاب روستایی هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پروژه‌های موجود در جاسک نمونه‌ای از این پروژه‌های ناقص است، اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی و مجتمع‌های روستاهای جاسک بیش از 48 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.
وی با بیان اینکه مشکلات آب در جاسک نیز به دلیل عدم تامین اعتبار بود، افزود: آب‌رسانی به مجتمع سورک با اعتباری حدود ۷ میلیارد ریال در حال انجام است که به مشکلات آب روستاهای این منطقه پایان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان آب‌رسانی به مجتمع کرتی را یکی دیگر از شاخص‌‌ترین پروژه‌های در دست احداث این شرکت بیان کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح نیز اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که شش روستا را با جمعیتی بالغ بر 400 خانوار پوشش می‌دهد.
وی در  ادامه افزود: طرح آ‌ب‌رسانی به 17 روستای غرب جاسک از سد جگین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در حال انجام است که این پروژه‌ها نیز از سال‌های گذشته به علت عدم تامین اعتبار نیمه تمام مانده بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با بیان اینکه 12 پروژه شاخص در سطح روستاهای جاسک در حال تکمیل و بازسازی است، افزود: توسعه و بازسازی آب‌رسانی به مجتمع گابریک، تامین آب آشامیدنی واجه قبر (شهرک امام علی) و تامین آب شرب روستای گوربوجا بالا نمونه‌هایی دیگر از این پروژه‌هاست.
وی افزود: خط انتقال آب از سد جگین به جاسک که از سال 85 تاکنون به علت عدم تامین اعتبار مورد نیاز پیشرفتی نداشت با اختصاص اعتبار در کمترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.
حمزه‌پور اظهار داشت: جاسک یکی از شهرستان‌های شرق هرمزگان است که به دلیل خشکسالی‌ با کمبود آب مواجهند و عملیات آب‌رسانی به روستاهای این شهرستان از طریق حفر 25 حلقه چاه، دو دهنه چشمه و هفت انشعاب از آب و فاضلاب شهری هرمزگان تامین می‌شود و هرگونه کمبود آب روستاها از طریق شش دستگاه تانکر آب‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق بررسی شبکه‌های آب فاقد هر گونه آلودگی هستند، تصریح کرد: در شهرستان جاسک آزمایشات فیزیکی و میکروبی به طور مستمر و مداوم در حال انجام است.
انتهای پیام/آ20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول