اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده

شبستان حرم خواهر امام رضا (ع) در رشت تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر آستان حرم حضرت مطهره خواهر امام رضا (ع) رشت گفت: بازسازی شبستان حرم مطهره سیده فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا (ع) رشت پیشرفت خوبی دارد و اواخر سال آینده تکمیل می‌شود.

شبستان حرم خواهر امام رضا (ع) در رشت تکمیل می‌شود
سید فخرالدین جوادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های حرم غبارروبی و عطر افشانی ضریح مطهره امامزاده فاطمه اخری(س) خواهر امام رضا(ع) است، اظهار داشت: این مراسم هر ماه یک بار با حضور مسئولان استانی، مردم و همواره با مداحی و سخنرانی انجام می‌شود.
وی، برگزاری همایش تجلیل از 700 نفر خادم افتخاری حرم مذکور را در هر فصل عنوان کرد و ابراز داشت: این خادمان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری که اماکن متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، در برقراری نظم و انضباط، امور عفاف و حجاب و... به انجام وظیفه مشغول هستند.
مدیر آستان حرم سیده فاطمه اخری(س) رشت، یکی دیگر از برنامه‌های حرم در شب‌های جمعه را برگزاری دعای نیمه‌های شب ذکر کرد و بیان داشت: این مراسم با حضور هیئت‌های عزاداری در جوار حرم برگزار می‌شود.
وی افزود: در ایام محرم و مناسبت‌های مختلف برنامه‌های عزاداری برپاست و تمام علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) در این برنامه‌ها با اشتیاق فراوان شرکت می‌کنند.
جوادپور، توسعه حرم، ترمیم بافت‌های فرسوده اطراف حرم و بازسازی شبستان حرم را از دیگر اقدام‌های در دست انجام عنوان کرد و اذعان داشت: بازسازی شبستان حرم پیشرفت خوبی دارد و امیدواریم تا اواخر سال آینده با کمک مسئولان تکمیل شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شورای شهر رشت توجه خوبی درباره تکمیل شبستان و صحن حرم دارند، ابراز داشت: درباره بافت‌های فرسوده نیز کارهای مطالعاتی وجود دارد که توسط شهرداری در حال انجام است.
مدیر آستان حرم حضرت سیده فاطمه اخری(س) ادامه داد: با مصوبه هیئت دولت از وظایف استانداری، مسکن و شهرسازی و شهرداری است که در زمینه بافت‌های فرسوده اطراف حرم نقش ایفا کنند و امیدواریم عملیات آغاز این طرح‌ها آغاز شود.
به گفته وی، 40 درصد نذورات حرم در بخش عمرانی، 15درصد در بخش فرهنگی، 25 درصد در بخش مدیریتی و 10 درصد نیز در مناسبت‌های عام هزینه می‌شود.
جوادپور بیان داشت: تمام نذورات حرم ماهانه یک‌بار شمارش و به حساب اداره اوقاف واریز می‌شود که این نهاد در بخش فرهنگی، مدیریتی و بخش‌های دیگر هزینه می‌کند.
انتهای پیام/صا20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول