اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

حماسه عاشورایی 9دی ماه را انتخابات تکمیل می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: حماسه عاشورایی 9دی ماه را انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تکمیل می‌کند.

حماسه عاشورایی 9دی ماه را انتخابات تکمیل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی لرستان گفت: انتخابات تجلی حضور مردم در صحنه و مشارکت آنان در سرنوشت خود است.
میرعمادی به تلاش دشمنان در رابطه با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمن تلاش می‌کند، تا مشارکت مردم در صحنه انتخابات کاهش دهد ما وظیفه داریم با فراهم کردن بستر مناسب، زمینه حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران با انتخابات سایر کشورها تفاوت دارد.
وی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران میدان رقابت‌های نفسانی، قدرت طلبی نیست بلکه انتخابات در نظام اسلامی عرصه رقابت خدمت و به میدان آمدن برای نوکری مردم است.
نماینده ولی فقیه در لرستان به نامزدهای نمایندگی مجلس توصیه کرد قبل از ورود به عرصه انتخابات خود را ارزیابی کنند، که آیا توان انجام مسئولیت سنگین نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارند.
وی شایستگی، تعهد، تقوی، انقلابی و ولایی بودن را لازمه ویژگی یک نماینده مجلس عنوان کرد و گفت: افرادی که دارای این ویژگی‌های می‌باشند باید وارد میدان انتخابات شوند.
نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در امر انتخابات خواست که تلاش نمایند تا انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تداعی کننده انتخابات سال 1388 که حضوری بانشاط و حماسی مردم با بصیرت ایران اسلامی را رقم زد تبدیل شود.
وی تکمیل حماسه عاشورایی 9دی ماه را انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
در هفتاد و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان لرستان مسئله طلاق در استان مورد بررسی قرار گرفت که امام جمعه خرم‌آباد با ابراز نگرانی از آمار بالای طلاق در استان گفت: افزایش آمار طلاق زنگ خطری است که در استان لرستان به صدا در آمده است، اما متأسفانه گوش شنوایی در این رابطه وجود ندارد.
میرعمادی اظهار داشت: به رغم اینکه در رابطه با آمار بالای طلاق در استان هشدار داده شده و بارها گفته شده اما تاکنون اقدام جدی در این رابطه صورت نگرفته است.
وی گفت: حل مشکل طلاق و کاهش آمار آن در استان لرستان نیاز به یک تصمیم جدی و اقدام عملی دارد، که تقویت مراکز مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند یکی از این افکارها باشد.
نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: طبق بررسی کارشناسی به عمل آمده بیکاری عامل اصلی طلاق در استان لرستان نمی‌باشد، چرا که بیکاری تنها 11درصد علت طلاق در استان بوده و سایر عوامل سهم بیشتری در طلاق دارند.
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان لرستان مصوب شد تا مشکلات و معضلات مهم این استان شناسایی و کارشناسی شده و به رئیس کل دادگستری استان برای طرح در همایش منطقه‌ای قوه قضائیه ارائه شود.
توجه به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و حمایت دستگاه قضایی از نیروهای داوطلب مردمی فعال در احیای این فریضه از دیگر مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی استان لرستان بود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول