اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری:

تکمیل مجتمع هلن 80 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: تکمیل و راه‌اندازی مجتمع پرورش ماهی هلن نیازمند 80 میلیارد ریال اعتبار است.

تکمیل مجتمع هلن 80 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد
اسماعیل پیرعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: مجتمع پرورش ماهی هلن در روستای معدن و دره بید هم اکنون در مرحله مطالعه و بررسی است که در صورت راه‎اندازی مجتمع بیش از 500 شغل مستقیم ایجاد می‌شود.
وی سطح این مجتمع پرورش ماهی را 17 هکتار اعلام و تأکید کرد: با راه‌اندازی مجتمع شیلاتی سالانه 3 هزار تن به تولید ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری افزوده می‌شود.
پیرعلی تصریح کرد: نیاز اعتباری برای اجرای زیرساخت‌های لازم به‌ منظور بهره‌برداری از این مجتمع تولید ماهیان سردآبی قزل آلا 80 میلیارد ریال برآورد شده است.
مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری گفت: راه اندازی مجتمع‌های پرورش ماهی براساس اصول فنی و مهندسی نقش مهمی در توسعه پایدار و اشتغال دایمی دارند.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف آن در این استان مهم و اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: دارابودن امگا 3 و عدم وجود کلسترول در آبزیان از مزایای مصرف آبزیان است.
پیرعلی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان حدود 6 کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف آبزیان 8 کیلوگرمی در کشور دو کیلوگرم فاصله دارد.
مدیر شیلات و امور آبزیان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آبزیان، بیان داشت: باید با بازارسازی، عرضه به موقع این محصول در بازار و افزایش فروش آبزیان در کشور در راستای نهادینه کردن مصرف ماهی و سایر آبزیان در تلاش جدی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه آبزیان منبع مهم پروتئینی با ارزش بسیار بالا هستند، گفت: مصرف ماهی باعث افزایش ضریب هوشی کودکان می‌گردد، همچین وجود اسید چرب امگا 3 که امروزه اعجاز غذاهای دریایی محسوب می‌شود و سایر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در ماهی برای بدن یک ضرورت است.
پیرعلی ادامه داد: ماهی و آبزیان با کاهش چربی‏های نامطلوب خون و حفظ تعادل فشار خون به سلامت قلب و عروق کمک کرده و از اختلالات قلبی، عروقی و سکته‏های قلبی و مغزی پیشگیری می‏کنند.
وی اضافه کرد: تحقیقات انجام شده در نقاط مختلف جهان نشان می‏دهد که مصرف ماهی و محصولات دریایی علاوه بر پیشگیری از عوارض قلبی و عروقی موجب کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از آن نیز می‏شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول