اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی:

6 هزار کارگاه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شش هزار کارگاه صنعتی، 170 هزار واحد صنفی و 800 بنگاه صادراتی در استان خراسان رضوی وجود دارد.

6 هزار کارگاه صنعتی در خراسان رضوی وجود دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی صفرزاده ظهر امروز در چهارمین اجلاس سراسری دبیران خانه‌های صنعت معدن و تجارت کشور در مشهد اظهار داشت: در بخش معدن شاهد حضوری کمرنگ هستیم به طوری‌که سهم آن از اشتغال 3.5 درصد از کل اشتغال سهم صنعت استان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه حدود 250 هزار شغل در این بخش پیش‌بینی شده که امید است این امر با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت محقق شود.
صفرزاده تاکید کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار بالایی برای آموزش نیروی انسانی و مدیریت‌ها وجود دارد و این آمادگی وجود دارد که بخش صدور گواهینامه‌های مهارت در بخش صنعت، معدن و تجارت به خانه صنعت و معدن واگذار شود. 
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: مدیریت کردن منابع یک نیاز اساسی است و بنابراین شیوه‌های سنتی باید جای خود به شیوه‌های نوین بدهد. 
وی با بیان اینکه نقش خانه‌های صنعت، معدن و تجارت فقط یک تشکل مردم نهاد صرف نیست بلکه از دیدگاه ما یک تشکل عمومی با ماموریت‌های حاکمیتی است، بیان داشت: خانه‌های صنعت، معدن و تجارت باید نقش آفرینی جدیدی داشته باشد و خود را برای در اختیار گرفتن وظایف جدید آماده کنند. 
صفرزاده اظهار داشت: در خراسان رضوی طبق راهبردهای تعریف شده، بحث برون سپاری اختیارات دولتی دنبال می‌شود و آمادگی داریم که در بحث قیمت‌گذاری نظام تولید، مصرف و توزیع و صدور جوازهای تاسیس تا مرحله نیاز سنجی و موافقت اولیه، این وظایف را به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار کنیم. 
در ادامه نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور افزود: برای نقش آفرینی صنعت در کشور باید بازتعریفی از سرمایه، صنعت، معدن، مدیریت، بازده ملی و بازده بنگاهی صورت گیرد و به آن به عنوان یک راهبرد مورد نیاز کشور نگاه شود.
داریوش هندوئی افزود: تا زمانی که این باز تعریف‌ها صورت نگیرد ما همچنان راه کج گذشته را دنبال خواهیم کرد و صنعت، معدن و تجارت راه به جایی نخواهد برد.
وی با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور ثروتمند دنیاست، افزود: بایستی ظرفیت‌ها در همه بخش ها از جمله صنعت ، معدن و تجارت شناسایی شود و راهبردها مشخص شود.
انتهای پیام/ط4000/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول