اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

رزمایش ولایت نمایش اقتدار علمی ایران بود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رزمایش ولایت نمایشی از اقتدار علمی ایران در برابر نظام‌های استکباری و استبدادی بود.

رزمایش ولایت نمایش اقتدار علمی ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار داشت: طبق روایت اسلامی علم سلطان و قدرت یک جامعه است و هر کس به آن دسترسی پیدا کند غالب بر تمام امور است به طوری که عقب‌ماندگان از این ساحل همیشه مورد حمله و هجمه واقع شده‌اند.
وی به اقتدار برگزاری رزمایش ولایت 90 در دریای خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در 10 روز برگزاری این رزمایش در حساس‌ترین نقطه دنیا دلاورمردان نیروی دریایی ارتش نه تنها توانمندی نظامی را به نمایش گذاشتند بلکه بالاتر از آن مانور علمی و اقتدار و صلابت پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکانات خود را به نمایش گذاشتند.
عاملی به غرور علمی ایرانیان و نمودی از این مظاهر در ایام اخیر اشاره کرد و ادامه داد: فرو نشاندن سالم پهپاد مانور علمی ایران بود که نشان داد فرزندان این مرز و بوم بر سیستم فرماندهی پیچیده جنگی دشمن مسلط شده‌اند و قادر بودند پیشرفته‌ترین هواپیمای جنگی دشمن را سالم تحت مراقبت قرار گرفته و سالم فرو بنشانند.
امام جمعه اردبیل یکی از غرورآفرین‌ترین نقطه رزمایش اخیر را دور کردن 300 کیلومتر ناوهای آمریکا از منطقه خلیج فارس و محل برگزاری رزمایش اعلام کرد و گفت: در این قدرت‌نمایی دلاورمردان نیروی دریایی ما تا شعاع 300 کیلومتری در خلیج فارس به دشمن اجازه تحرک و نزدیک شدن ندادند و توانستند با تمام توان و بهره‌گیری از جدیدترین امکانات خود اقتدار علمی و نظامی ایران را نشان دهند.
وی غلبه بر سیستم ماهواره‌ای آمریکا که در فضا اقدام به جاسوسی می‌کرد و همچنین دست یافتن به حساس‌ترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در افغانستان از دیگر اقتدار علمی و نظامی ایران است که همه آنها به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده است.
این مسئول پیام این پیروزی‌ها را به دنیا این گونه توصیف کرد و افزود: تنها کشوری که امروز توانسته است در برابر فزون‌خواهی و رفتار قلدرمابانه غرب بایستد و در اوج محاصره تکنولوژی برابر ابرقدرت دنیا ایستادگی و قدرت‌نمایی کند کشورمان ایران است که توانسته به تمام معادلات زورگویانه استکبار جهانی پایان ببخشد.
وی اظهار داشت: این قدرت‌نمایی برای دشمنان و رقبای ما آن قدر دردناک و سهمگین است که حتی برابر الگوی مقاومت ایران در دنیا ایستاده‌اند و در کمال خفت و خواری بعد از ناکام شدن از تهدیدها و تحریم‌های مختلف در صدد تحریم بانک مرکزی ایران هستند.
به گزارش فارس، خطیب جمعه اردبیل با بیان این‌که موضوع انرژی هسته‌ای، حقوق بشر و... تنها بهانه‌ای در دست دشمن برای اعمال فشار و تهدید و تحریم علیه نظام اسلامی ما است، تصریح کرد: نظام سلطه از این حقیقت آشفته است که چرا در مدیریت یکپارچه دنیا کشوری مانند ایران قصد فرمانبرداری از آنها را ندارند و امروز به یک قدرت فایق منطقه‌ای تبدیل شده است.
عاملی به رفتارها و عکس‌العمل‌های ناشیانه غرب در فشار علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دشمن عاقل که نباید آخرین تیر خود را بیرون بیاورد در کمال آشفتگی و پریشان احوالی آنها آخرین تیرهای خودزنی خود را بیرون آوردند تا به زعم خود ایران را تحقیر کنند در حالی که کشورمان نه تنها از این تحریم‌ها و محاصره‌ها نمی‌هراسد بلکه این حرکت‌ها به ابزاری تبدیل شده است تا اقتدار ایرانیان روزافزون شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که رئیس جمهور آمریکا در عطش منسب‌داری دوباره برای صهیونیسم شیرین‌کاری می‌کند تا رضایت صهیونیسم بین‌المللی را به دست آورد، خاطر نشان کرد: افسوس روزی را باید خورد که رقابت انتخاباتی در کشورمان با حال و هوای دموکراسی غرب که در آن تمام مبانی اخلاقی، انسانی و اسلامی زیر سئوال می‌رود، شکل بگیرد و ضرورت دارد کاندیداهای ما برای حضور در انتخابات مجلس هرگز منافع نظام و حاکمیت را بر منافع خود ترجیح ندهند که در غیر این صورت دموکراسی و نظام انتخاباتی ما نیز بو و نشانی از غرب خواهد داشت.
امام جمعه اردبیل با یادآوری این‌که آخرین حلقه تحریم دشمن نیز بی‌نتیجه باقی می‌ماند، اضافه کرد: آنها زمانی با به میان کشیدن سخن تحریم در حوزه بنزین سعی کردند روحیه ملت ما را بشکنند اما کارگزاران نظام اسلامی با فعال کردن پالایشگاه‌های تولید بنزین به گونه‌ای رفتار کردند که امروز ایران اسلامی ما خود تولیدکننده بنزین است.
وی یکی دیگر از ابزارهای فشار استکبار را در غنی‌سازی اورانیوم و تولید میله سوخت هسته‌ای اعلام کرد و گفت: ‌در همه این موارد علی‌رغم توطئه و ترفند دشمن ما توانستیم به ابزار قدرت هسته‌ای تبدیل شویم به طوری که در نهایت بهت و تعجب استکبار جهانی قادر شدیم میله سوخت هسته‌ای را هفته‌های گذشته تولید کرده و به این قدرت نیز دست پیدا کنیم.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان با بیان این‌که دشمن در مهار ایران و فشارها و تحریم‌های مختلف کوچک‌ترین بردی به دست نیاورده است، افزود: ملت ما عرصه تحریم و تهدید را به عرصه فرصت بالندگی کشور تبدیل کردند و با وجود ترور دانشمندان هسته‌ای بعد از کارشکنی‌ها و مخالفت‌های متعدد به این نتیجه رسیدند که روحیه جهادگونه این ملت تغییرناپذیر است.
عاملی با ابراز ناخرسندی از اظهارات فرد ترورکننده دانشمند هسته‌ای ایران علی محمدی تصریح کرد:‌ اظهارات این شخص در آموزش این عمل تروریستی آن هم در همسایگی منطقه ما آذربایجان به دست صهیونیسم جهانی مایه تأسف و شرم کشوری شد که ادعای اسلامی بودن می‌کند اما به صهیونیسم اجازه ورود و دخالت در بسیاری از حوزه‌ها را داده است.
خطیب جمعه اردبیل خاطر نشان کرد: در کنار این کارشکنی‌ها ما در نهایت عزت و شوکت حق همسایگی را حفظ کردیم اما آنها دست به چنین ترفندی علیه کشورمان و همسایه خیرخواهشان کردند که در شأن و شوکت آنها نیست.
وی اضافه کرد: در مانور ولایت که در شعاع وسیع برگزار شد دلاورمردان ما به صد بار برگزاری مانور متعدد نظامی آمریکا در منطقه پاسخی دندان‌شکن دادند و تمام اهداف آنها را بر باد رفته و بیهوده تصور شده به دنیا نشان دادند.
 
* تضییع حق کارگر دور از انصاف است
به گزارش فارس، امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌های نماز و در محاسبه اعمال انسان در روز قیامت گفت: با نادیده گرفتن حق کارگر نمی‌توان از دولت تسهیلات جدیدی گرفت و یا فرصت نپرداختن تسهیلات ارایه شده را به دست آورد.
وی با انتقاد از عوامل کارخانه‌ای که شش ماه است حقوق کارگر خود را پرداخت نکرده و در نهایت بی‌‌‌انصافی حق و حقوق آنها را ضایع می‌کند، افزود: ما یقین داریم که این کارخانه از ابتدای امسال بیش از 6.5 میلیارد تومان جنس تولید شده کارخانه را فروخته است اما در نهایت بی‌انصافی حاضر نیست حق و حقوق کارگر خود را بدهد.
عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به سه مؤلفه تشخیص معروف و منکر با عناوین عقل، شریعت و فطرت اشاره کرد و اظهار داشت: فطرت عامل زیبا شناختی دین و حفظ حقوق و حرمت در جامعه است به گونه‌ای که در عرصه قانون‌گذاری و رفتارهای اجتماعی و دینی و تربیتی نگرش فطری بر تمام نگرش‌ها مقدم است.
وی تصریح کرد: ‌اگر افرادی مانند صدام و هیتلر با اعتقاد به نژادپرستی و یا خون‌ریزان فصول تاریخ با شعارهای توفق‌طلبی توانستند حرمت انسان‌ها را بشکنند نسبت به فطرت ودیعه نهاده شده از سوی خداوند بی‌توجه بودند و نور الهی و راه مستقیم را گم کردند.
عاملی به دو ویژگی عدل و احسان به عنوان پایه و اساس اسلام اشاره کرد و ادامه داد: با عدل نمی‌شود جامعه درست کرد اما با همراهی احسان، ایثار و گذشت و داشتن چهره عاطفی دین می‌توان در جامعه عدالت را برقرار کرد و رفتاری خداپسندانه داشت.
این مسئول در پایان خطبه‌های نماز خاطر نشان کرد: مؤمن حقیقی از خداوند طلب شناخت حقایق از باطل را می‌کند تا بتواند از وسوسه‌های شیاطین به دور باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول