اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

رزمایش ولایت 90 نمایش قدرت ژئوپلتیک ایران در دنیاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه زاهدان گفت: رزمایش ولایت 90 نمایش قدرت ژئوپلتیک و جغرافیایی ایران در دنیا است.

رزمایش ولایت 90 نمایش قدرت ژئوپلتیک ایران در دنیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلای قدس اظهار داشت: رزمایش ولایت 90 با رمز یا اباعبدالله به دلیل موقعیت خاص از نظر زمان و مکان زیر ذره‌بین تحلیلگران سیاسی جهان قرار گرفته است.
وی به بازتاب رزمایش ولایت 90 در رسانه‌های بیگانه اشاره کرد و افزود: ایران با این رزمایش نشان داد که در آمادگی فوق‌العاده قوی بسر می‌برد و دشمن اجازه و فرصت حمله  به کشورمان را پیدا نمی‌کند.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، اندیشمندان و بیداری فرزندان با اندیشه عاشورایی نقش مهمی در اجرای رزمایش ولایت 90 دارند.  
سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی علاوه برآمادگی ملی، روحی و نظامی از قدرت ژئوپلتیک خوبی برخوردار است. 
 
* 9 دی در نتیجه 8 ماه صبر رهبری در برابر فتنه ظهور کرد
امام جمعه زاهدان در خطبه  اول نماز جمعه به جایگاه ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه واجد‌الشرایط، اصولی را مشخص کرد که یکی از این اصول اجتهاد بود.
سلیمانی ادامه داد: امام خمینی (ره) معتقد بود که باب اجتهاد بسته نیست و جامعه به تحول نیاز دارد.
وی با بیان اینکه زمان و مکان در تبیین اجتهاد دخالت داد، افزود: اجتهاد از نظر امام خمینی (ره) یک رسالت است که در راستای اهداف بلند ترسیم شده و این اهداف منحصر به دین نمی‌شود.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: امام خمینی (ره) معتقد بود که اول جامعه سازی  و سپس دولت آفرینی انجام شود.
خطیب جمعه زاهدان ادامه داد: نخست حکومت آفرینی، آنگاه اسلام را پیاده کنید اگر مجتهدی دولت سازی نکند قطعاً اهداف دین قابل اجرا نیستند.
سلیمانی خاطر نشان کرد: آنچه برای امام خمینی (ره) مهم بود نجات مستضعفان از چنگال اهریمنان بود.
وی با بیان اینکه  امام خمینی (ره) بر سه موضوع اجرای احکام الهی، برقراری حکومت عدل و کوتاه کردن دست دشمنان از جهان اسلام تکیه داشت، عنوان داشت: امام خمینی (ره) مخالف سرسخت تفکیک دین از سیاست بود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که ولی ‌فقیه در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و تا زمانی که این رکن رکین باشد انقلاب اسلامی تغییر ماهیت نمی‌دهد به همین منظور برای اینکه بتوانند در ایران سنگ اندازی کنند، جایگاه رهبری را مخدوش می‌کنند.
سلیمانی همچنین به حماسه 9 دی اشاره کرد و افزود: حماسه 9 دی در نتیجه هشت ماه ایستادگی مقام معظم رهبری در برابر فتنه ظهور و بروز کرد.
وی گفت: حماسه 9 دی میثاق حقیقی با مقام رفیع رهبری و ولایت‌ فقیه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان در بین صلاتین نمازگزاران به منظور پاسداشت 9 دی شعارهای انقلابی سر دادند و فضای مصلای  قدس از ندای" الله اکبر" و "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" آکنده شد.
انتهای پیام/م10/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول