اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

رهبری وارسته علت پیشتازی نظام‌ جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه قم گفت: رهبری وارسته شرط پیشتازی نظام بوده که خوشبختانه ملت ایران اسلامی از این حیث غنی و کاملاً بی‌نیاز است.

رهبری وارسته علت پیشتازی نظام‌ جمهوری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله احمد بهشتی ظهر امروز در مراسم سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله جمی، گرانقدر اسوه ایثار و مقاومت در شهرهای آبادان و خرمشهر که با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشوری در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مرحوم جمی سالیان سال در بین مردم هم‌خون خود تلاش کرد و از نزدیک با مشکلات و مسائل آنها آشنا شد.
وی افزود: شروع فعالیت‌های این بزرگوار از سال‌های 41 و 42 در آبادان بود و همچنان در سنگر امامت جمعه هرگز از وظیفه این رسالت خطیر خود برنتابید.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه منبرهای آیت‌الله جمی به حق که بسیار سازنده و شیوا بود خاطرنشان کرد: مرحوم جمی کسی بود که بدون مطالعه به منبر برود و همیشه خطبه‌هایش پربار و ارزشمندتر از پیش ایراد می‌شد.
وی با اشاره به اینکه حقیقت و عدالت از سخنان جمی موج می‌زد گفت: از تاریخ اسلام، از اخلاق و از آیات قرآن کریم سخن می‌گفت و مردم را به ولایتمداری و پاسداری از حق از علیه باطل تشویق می‌کرد.
بهشتی در ادامه عنوان کرد: مرحوم جمی از منطقه بوشهر برخاست و در آبادان مستقر شد.
وی با بیان اینکه آیت‌الله جمی ذخیره آسمانی خداوند بود اضافه کرد: همان‌طور که در استان بوشهر همواره سخن از بزرگمرد این سرزمین "علی دلواری" بوده در این خطه قهرمان‌پرور نیز آیت‌الله جمی به‌عنوان اسطوره و اسوه مردانگی و ایثار بنیان نهاده شده است.
 
*
ارزش‌های آیت‌الله جمی اشاعه شود
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جمی در آبادان درخشید تصریح کرد: سوابق و زندگینامه مرحوم جمی شاید برای کمتر کسی شناخته شده باشد و امروز باید برای تثبیت حقانیت زندگی الگوسرشت آن بزرگوار و انتقال آن به نسل‌های آینده بیش از پیش کوشید.
وی بیان کرد: روحانیت آبادان در آن زمان برنامه‌ای به نام جلسات هفتگی داشت به این ترتیب که هر هفته همه علما در یک مسجد جمع می‌شدند و یک نفر به سخنرانی و ایراد نطق می‌پرداخت.
بهشتی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان از کوچک و بزرگ با انسجام کامل در جلسات هفتگی شرکت می‌کردند به نحوی که اتحاد کامل در صدا و نگاه آنها به وضوح موج می‌زد گفت: مرحوم جمی پرچمدار این تشکل و جلسات منسجم بود.
وی افزود: جمی با استقامت کامل و فعالانه در صحنه‌ها حضور داشت، او قهرمان منبر بود.
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه بسیاری از منبریان زمانی که منبری می‌شوند دیگر دست از مطالع می‌شکند و فکر می کنند خطبه‌هایشان نیازی به تحقیق و سواد علمی ندارد خاطرنشان کرد: جمی این چنین نبود و به یاد ندارم منبری رفته باشد و پیش از آن مطالعه کافی نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مرحوم جمی در دو ماه محرم و صفر از موقعیت‌های ارزشمند آن استفاده می‌کرد اظهار داشت: ارزش‌های قرآنی که خدا در کلام خود آورده همگی در روح این انسان جسور دمیده شده بود.
 
*جمی پیش از دیگران به فکر خودسازی بود
بهشتی با بیان اینکه اقلیت، نژادها و هیچ گروهی در نزد خدا برتری ندارد جز با عمل خیر و تقوایشان، ادامه داد: آیت‌الله جمی اهل تقوا بود و طلبگی‌اش به تعبیر امام راحل "پرهیز از تکلفات و تشریفات" بود.
وی خاطرنشان کرد: او مدام می‌کوشید با جهل مبارزه کند و پیش از آنکه به خودسازی دیگران بیندیشد ارزش‌های درونی‌اش را تقویت کرده و فکر خودساختن بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جمی در نجف و قم و در هر حوزه علمیه دیگری می‌توانست به والاترین مدارج علمی دست یابد گفت: مرحوم جمی در آبادان ماند و همه عمر خود را صرف حمایت از ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی مردمش کرد زیرا جهاد به تمام معنا و قرآنی در وجود او سرچشمه از حمایت تام از ولایت‌فقیه و رهبری بود.
وی همچنین عنوان کرد: جمی فداکارانه و دلسوزانه در این شهر خدمت کرد و استقامت و پایداری را به‌عنوان الگو به مردم شهرش به یادگار گذاشت.
بهشتی با اشاره به اینکه ملت ایران همواره سال‌های سال با استقامت زیر لوای روحانیت به "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" دست یافتند افزود: باید این استقلال را حفظ کرد و آن را در بین نسل امروز پرورش داد.
وی تصریح کرد: اولین تهدید دشمن با پیروزی در مقابل رژیم پهلوی در سال 57، جنگ تحمیلی بود در سال 58، که با استقامت و پایداری ملت بی‌مثال ایران اسلامی همچنان ناکام ماند.
رئیس دانشگاه قم اضافه کرد: اگر نیروهای مسلح فداکاری نمی‌کردند و اگر بسیجیان جان بر کف ایثار، آبادان از ترفند دشمنان خالی و به دست بعثیان می‌افتاد.
 
*آبادان با جمی قهرمان‌تر شد
وی با بیان اینکه مردم آبادان در شهر ماندند زیرا امام جمعه فقیهشان شجاعت را برای آنها بخش کرده بود، افزود: با این ایستادگی آبادان قهرمان، قهرمان‌تر شد.
بهشتی با اشاره به اینکه آبادان در پیش و پس از انقلاب از کانون‌های اصلی توجه بود خاطرنشان کرد: اولین پیام‌های امام راحل ابتدا به این منطقه می‌رسید و سقف حسینیه، مساجد و محافل معنوی و روحانی این خطه از صلوات‌ها می‌لرزید.
وی با اشاره به مبارزه مردم این شهرستان علیه شرکت پپسی‌کولا اظهار داشت: در این زمان حوالی سال 42 هماهنگی مردم شهرستان مبارزه علیه پپسی‌کولا را به دلیل بهایی بودن این شرکت رقم زد و موج انسجام و اتحاد مردم این شهرستان را به رخ آنها کشانید.
رئیس دانشگاه قم گفت: مردم آبادان خط امام راحل را با شناخت و ایجاد بسترهای معرفت مرحوم جمی پذیرفتند و در اوج خفقان عکس و چهره اما را در منازل خود نصب می‌کردند.
وی با بیان اینکه آبادان شهری بیدار است و قهرمانان آن به خوبی معنای ایستادگی را از بر کرده‌اند ادامه داد: نام آیت‌الله جمی باید زنده بماند زیرا او بود که وجب وجب این خاک را از دست دشمن بعثی نجات داد.
 
*رهبری وارسته شرط پیشتازی نظام است
بهشتی با اشاره به اینکه شرط ملت خوب این است که رهبری مدبری داشته باشند افزود: خوشبختانه ملت ایران اسلامی دیروز با برخورداری از رهبری شکوهمند امام راحل و امروز با مرجعیت مدبرانه مقام عظمی ولایت، همچنان در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی پیشتاز است.
وی عنوان کرد: اگر این رهبری را نداشتیم امروز ملت ایران درگیر همان مشکلات و گرفتاری‌هایی بود که دیگر ملت‌های هستند زیرا اگر رهبری شایسته نباید همه استعدادها به هدر رفته و نابود می‌شوند.
رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ملت ایران از قیام سیدالشهدا بهره می‌گیرد گفت: ملت ایران امروز باید با کشورهای بزرگ و قدرتمند جهان برابری کند و این امر مطمئناً کار رهبری را سنگین‌تر می‌کند.
وی همچنین اضافه کرد: امروز روز بیداری اسلامی است و به تعبیر اشتباه برخی‌ها بهار عربی، پایان بهار خزان است و این تعبیر اصلاً در شأن این حرکت بزرگ اسلامی نیست.
بهشتی با بیان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "بیداری اسلامی افول ندارد" افزود: امروز در تونس، مصر یمن و دیگر کشورهایی که در آنها روح بیداری اسلامی نشأت و الگو گرفته از انقلاب ایران اسلامی دمیده، پیروزی معنوی و اسلامی آشکارا دیده می‌شود.
 
*یادوراه مرحوم جمی در آبادان بنا شود
وی در پایان چنین گفت: ملت‌های جهان باید بدانند که آبادان و خرمشهر از چه کسی الهام گرفته و برای تثبیت این مهم باید یادرواه و یادمانی از آیت‌الله جمی در شهر ساخته و تثبیت شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول