اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اطلاعات گیلان:

حمایت پنهانی از برخی کاندیداها وجه مشترک جریان انحرافی و فتنه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌فرهنگی اداره ‌کل اطلاعات گیلان گفت: حمایت پنهانی و زیرپوستی از برخی کاندیداها وجه مشترک جریان انحرافی و جریان فتنه است.

حمایت پنهانی از برخی کاندیداها وجه مشترک جریان انحرافی و فتنه است
به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، محمد تقی کلینی عصر امروز در جمع مسئولان و مدیران این شهرستان، اظهار داشت: عناصر فتنه در داخل و خارج از کشور تحریم انتخابات را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی ادامه داد: تحریم انتخابات از طرف فتنه‌گران به این معناست که فتنه‌گران اساسا این حکومت را قبول ندارند و معتقدند که باید حکومت دیگری شکل بگیرد.
این مسئول با بیان اینکه جریان فتنه برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افکار خاصی را دنبال می‌کند، تصریح کرد: عده‌ای از این عناصر می‌گفتند ما با عنوان مشارکت مشروط در انتخابات حضور می‌یابیم.
وی با مقایسه آماری نامزدهای انتخاباتی گیلان، اظهار داشت: در گیلان در مرحله هفتم مجلس تعداد 272 نفر، در محله هشتم مجلس 290 نفر و در مرحله نهم مجلس نیز 200 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
کلینی به تقلیل تعداد ثبت‌نام شدگان اشاره کرد و گفت: برخی از آنها که در صحنه آمده و ستادها را فعال کرده بودند در این دوره ثبت‌نام نکردند و تعدادی نیز از عناصر جریان فتنه در استان و کشور به دلیل تحریم انتخابات ثبت نام نکردند تا غیر مستقیم بگویند انتخابات را تحریم می‌کنیم.
وی، با بیان اینکه سیاست جریان فتنه این بوده که از دو امکان در انتخابات بهره‌برداری 100 درصدی کند، ابراز داشت: فرآیند انتخاباتی و فرصت انتخاباتی مهم‌ترین اهداف جریان فتنه هستند.
معاون اطلاعات گیلان، تصریح کرد: فرآیند انتخاباتی پروسه دامنه‌داری است که چندین ماه اذهان اجتماعی را درگیر خود می‌کند و این فرآیند از چند ماه قبل آغاز شده و تا 12 اسفند ادامه دارد و پس از این تاریخ نیز تداوم می‌یابد.    
وی با تصریح بر اینکه زمان ثبت‌نام تمام افراد با یکدیگر برابرند، خاطر نشان کرد: بی‌طرفی الزاماً باید رعایت شود و اینگونه نباشد که سازمانی خود را در اختیار یک یا دو نفر قرار دهند و فکر کنند که این فرد برای انقلاب عزیزتر است.
کلینی با بیان اینکه جریان فتنه به دنبال ترویج واژه جنبش در جامعه است، اذعان داشت: در واقع در کشور هیچ جنبشی وجود ندارد زیرا جنبش حرکت آگاهانه عده‌ای از افراد است که برای رسیدن به مطالبه معرفتی و واقعی حرکت می‌کنند.
وی، جریان انحرافی را خطرناک‌تر از جریان فتنه معرفی کرد و افزود: جریان انحرافی خطرش بزرگ‌تر از جریان فتنه است زیرا این جریان از منظر فکری وارد میدان می‌شود.
به گفته این مسئول، جریان انحرافی به دنبال آن است تا عنصر ولایت را به لحاظ فکری به چالش بکشاند و برای تحقق اهدافش اعتبار مالی و از قدرت سیاسی بهره‌مند است.
وی، حمایت پنهانی و زیرپوستی از برخی کاندیداها را وجه مشترک جریان انحرافی و جریان فتنه عنوان کرد و اظهار داشت: این جریان‌ها حمایت مشخص و با عنوان کاندیدامحوری را مطرح می‌کنند.
کلینی افزود: جریان فتنه حضوری جدی در انتخابات را در دستور کار خود قرار نداد اما این به این معنا نیست که به دنبال دست گرفتن کرسی‌های مجلس نباشند.
وی، روی آوردن جریان فتنه به طرف چهره‌های سفید و نیروهای مستقل را از اهداف این جریان برای تصاحب کرسی‌های مجلس عنوان کرد و یادآور شد: حساسیت دستگاه‌های نظارتی روی این افراد کمتر است و قطعاً کاهش حساسیت دستگاه‌های نظارتی امکان تایید صلاحیت آنها را فراهم می‌کند.
معاون اطلاعات گیلان، تلاش برای تشکیل فراکسیون قومیتی و مذهبی را از دیگر اهداف جریان فتنه و انحرافی عنوان کرد و متذکر شد: این عناصر به دنبال فعال کردن این دو فراکسیون هستند.
وی افزایش مطالبات و نارضایتی‌ها در سطح جامعه را از دیگر اهداف این دو جریان عنوان کرد و بیان داشت: عناصر این جریان با مطرح کردن مطالباتی که تحقق عملی آن ممکن نیست به دنبال آن هستند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.
کلینی، به قلم‌زنی و درج مطالب برخی نشریات استان اشاره کرد و افزود: در برخی نشریات استان مطالبی نوشته می‌شود که هدف آن تضعیف جایگاه نظام در بین مردم است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فتنه سیاسی مهار شده اما با فتنه فرهنگی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: فتنه فرهنگی با بهره‌گیری از تمام عناصر به‌ویژه مطبوعات به دنبال افزایش نارضایتی در جامعه است.
این مسئول، با بیان اینکه در مقابل اینگونه مطالب و تفکرات باید رفتاری عقلانی از خود نشان دهیم، تصریح کرد: با تدبیری درست قبل از اینکه دلسردی در جامعه رسوخ یابد می‌توانیم برخی مشکلات را برطرف کنیم.
وی، پاسخگویی مدیران به مردم و یکدیگر را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: مدیر باید پاسخگو باشد و از زیر مجموعه خود نیز پاسخ بخواهد.
کلینی ادامه داد: بیان برخی از نارضایتی‌ها ادراکی است و یک‌سری نیز از روی عمد صورت می‌گیرد و هدف‌دار است.
وی با اشاره به اینکه نباید اجازه سیاه‌نمایی به عده‌ای داده شود، ابراز داشت: انتقادها باید مطرح شود اما عده‌ای به دنبال این هستند که خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرند.
معاون اطلاعات گیلان، امنیت در انتخابات، رقابت ،مشارکت و سلامت انتخابات را برای رسیدن به مجلس ولایی مهم دانست و یادآور شد: این 5 عنصر مهم‌ترین سیاست امنیتی اداره اطلاعات است.
وی با بیان اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که امنیت در انتخابات را مخدوش کنند، اذعان داشت: عده‌ای می‌خواهند رقابت را زیر سئوال ببرند و از کاندیداها می‌خواهیم رقابت اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.
کلینی، بی‌طرفی و ایجاد حس اعتماد را موجب افزایش حضور مردم در صحنه دانست و افزود: مردم از مدیران انتظار بی‌طرفی را دارند و اگر بی‌طرف باشیم مردم نیز رغبت بیشتری می‌یابند.
انتهای پیام/ر10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول