اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

طرح برش استانی مبارزه با مواد مخدر 5 ساله اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرح برش استانی مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر به صورت پنج ساله در استان اردبیل اجرایی می‌شود.

طرح برش استانی مبارزه با مواد مخدر 5 ساله اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه پیشگیری اولیه از اعتیاد در اردبیل اظهار داشت: امروزه گرایش جوانان جامعه از مواد سنتی به مواد مخدر صنعتی تغییر یافته که این امر علاوه بر تهدید قوای فکری جامعه نیروی عظیم کار و فعالیت ما یعنی جوانان را در معرض خطر قرار داده است.
وی افزود: در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و در کمیته‌های استانی چگونگی پرداختن به پیشگیری، کنترل، درمان و کاهش آسیب‌های مواد مخدر بررسی شده و به همین دلیل است با یک نگاه کارشناسی این طرح پنج ساله تهیه و برش استانی نیز در همین مدت در کشور اجرایی می‌شود.
این مسئول ادامه داد: در طی پنج سال باید 40 درصد جمعیت استان را که در معرض خطر اعتیاد هستند زیر پوشش برده و برنامه‌های پیشگیری را اعمال کنیم.
استاندار اردبیل با بیان اینکه اعتیاد جرم است اما معتاد بیمار شناخته می‌شود، افزود: برای این بیماران تمام امکاناتی که در راستای از بین بردن آثار زیانبار بیماری تدارک دیده شده، فراهم می‌شود و اقدامات درمانی پیشگیرانه از نظر فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی  برای آنان انجام می‌شود تا جایگاه و هویت اجتماعی خود را در جامعه بازیابی کنند.
وی با بیان اینکه برش‌های استانی سند مبارزه و پیشگیری از اعتیاد استان به استان متفاوت است، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارگیری و تحقیقات محلی انجام شده اولویت‌ها معین شده و در کلان قضیه با یک نگاه تفاوتی به همه استان‌ها نگریسته می‌شود.
استاندار اردبیل هدف اصلی تهیه این سند جامع را پیشگیری اولیه و کاهش میزان آسیب‌های وارده به کشور اعلام کرد و گفت: بر اساس این سند در نظر داریم علاوه بر کاستن از آمار معتادان آثار سوء این عامل خانمان برانداز را نیز کم کنیم و بتوانیم در استان اردبیل نیز همچون سایر استان‌های کشور آرامش نسبی مصون ماندن از اعتیاد را فراهم کنیم.
انتهای پیام/صا20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول