اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست فرعی مواد مخدر شیروان مصوب شد

افزایش 2 برابری مراکز ترک اعتیاد در شیروان

خبرگزاری فارس: افزایش دو برابری مراکز ترک اعتیاد ام.ام.تی در شیروان به تصویب شورای فرعی مواد مخدر این شهرستان رسید.

افزایش 2 برابری مراکز ترک اعتیاد در شیروان
به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، جلسه فرعی مواد مخدر این شهرستان پیش از ظهر امروز برگزار شد، در این نشست مقرر شد تا تعداد مراکز درمانی مجاز ترک اعتیاد از پنج مرکز ام.ام.تی به 10 مرکز درمانی تا پایان سال برسد.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی در این نشست با اشاره به اینکه توسعه مراکز درمانی مجاز ترک اعتیاد یکی از برنامه‌های مطلوب برای کاهش تعداد معتادان است، گفت: بر همین اساس در هر شهرستان به تناسب جمعیت معتادان این مراکز افزایش خواهد یافت.
محمدرضا یزدان‌پناه همچنین با اشاره به اهمیت کمپ‌های ترک اعتیاد برای اجرای برنامه‌های ترک اعتیاد در معتادان تصریح کرد: باید تعداد کمپ‌های اعتیاد در شیروان به سه مرکز افزایش یابد.
وی همچنین شمار مراکز ترک اعتیاد در این استان را هم اکنون 76 مرکز دانست و گفت: بر اساس برنامه تعداد این مراکز باید تا پایان امسال به 100 مرکز برسد.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار چشمگیری برای ترک اعتیاد معتادان در این استان انجام شده است، گفت: طی سال‌های گذشته چهار هزار معتاد در این استان موفق به ترک اعتیاد شدند.
وی تصریح کرد: این تعداد معتاد با مشارکت مراکز ترک اعتیاد خراسان شمالی و گذراندن مراحل درمان ترک اعتیاد کرده‌اند.
یزدان‌پناه از اعتیاد به عنوان یک مشکل فرا ملی یاد کرد و افزود: آمار معتادان و تولید مواد مخدر در سال‌های اخیر در این جوامع افزایش یافته است.
یزدان‌پناه با تأکید بر اینکه اعتیاد از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تهدید کننده حیات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه‌ای است، افزود: هر چند آسیب‌ها شکل‌های گوناگون دارند، اما در جامعه کنونی ایران، اعتیاد به مواد مخدر، جزو مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است و سایر آسیب‌ها منشأ‌ اعتیاد به مواد مخدر دارد.
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با اشاره به اینکه بهترین راهبرد برای مقابله با اعتیاد توسعه فعالیت‌های پیشگیرانه است، گفت: پیشگیری از اعتیاد جامعه را واکسینه می‌کند.
وی اظهار داشت: رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد به‌عنوان نخستین اولویت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تلقی شده است.
فرماندار شیروان هم در این نشست با بیان اینکه دشمنان برای بی‌هویت کردن جوانان از طریق مواد مخدر وارد عمل شده‌اند، گفت:‌ دشمنان برای ضربه زدن از هر راهی وارد عمل شده تا به نظام اسلامی آسیب وارد کنند.
عبدالصمد صفرنژاد با بیان اینکه هوشیاری جامعه در برابر آسیب‌های مواد مخدر ضرورت دارد، اظهار داشت: دشمنان از طریق مرگ خاموش که بحث مواد مخدر و آلودگی به مواد افیونی بوده را در برنامه‌های خود دنبال می‌کنند.
وی توزیع انواع مواد مخدر به ویژه صنعتی را در کشور از برنامه‌های استکبار عنوان کرد و گفت: بر همین اساس افزایش مواد مخدر صنعتی و شیمیایی از برنامه‌‌های استعمارگران است.
صفرنژاد با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی منشأ در اعتیاد دارد، تصریح کرد: اکثر معضلات اجتماعی همه و همه نشان دهنده تأثیرگذاری اعتیاد بر زندگی جوامع امروز است.
وی گفت: بروز این ناهنجاری‌های اجتماعی باعث متلاشی شدن بسیاری از خانواده‌ها و زندگی‌ها شده است، از این رو پیشگیری از اعتیاد به عنوان بهترین راهبرد باید در دستور کار والدین قرار بگیرد.
مسئول فرعی مواد مخدر شیروان با اشاره به اقدامات دولت جمهوری اسلامی برای مقابله با مواد مخدر تصریح کرد: برای مقابله با عرضه و ورود مواد مخدر در کشور تاکنون هزینه‌های زیادی پرداخت شده و شهدای بی‌شماری تقدیم نظام شده است.
انتهای پیام/و۱۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول