اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مجتهدشبستری:

شناخت وجه مشترک فتنه و انحراف نیاز به بصیرت دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: جریان انحرافی پیچیده‌تر از فتنه سال 88 است چرا که شناخت وجه اشتراک آنها و ظاهر و باطن جریان انحرافی به بصیرتی عمیق نیاز دارد.

شناخت وجه مشترک فتنه و انحراف نیاز به بصیرت دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در همایش بزرگ بصیرت‌افزایی و توانمند‌سازی معاونان، مربیان پرورشی و مشاوران تربیتی نواحی یک و دو اردبیل و مناطق همجوار در سالن ولایت این شهر اظهار داشت: استان اردبیل از گذشته دور معروف و مشهور به ولایت‌مداری و دارای ارادت خاص به آستان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سید‌الشهدا است که از حضور در این استان به ویژه در جمع فرهنگیان این خطه خوشنود و خوشحال هستیم.
وی با اشاره به حماسه 9 دی تجلی بصیرت و یوم نام گذاری شده به نام میثاق امت با ولایت با برشمردن ویژگی‌های یوم‌الله 9 دی بیان داشت: این روز دارای ویژگی‌ها و برجستگی‌های خاصی بود که سبب ماندگاری این یوم عظیم شد.
این مسئول مردمی بودن و حضور خودجوش آحاد ملت را بدون وابستگی‌های جناحی، حزبی و سیاسی از مهمترین ویژگی این روز با شکوه اعلام کرد و افزود: در این روز مردم وفادار ایران به صحنه آمدند تا فتنه خاموش شده و دست دشمن و استکبار جهانی و همچنین فریب‌خوردگان منافق‌صفت داخلی نیز رو شود.
امام جمعه تبریز دومین برجستگی این روز با شکوه را مشخص شدن مرز تمام جریانات ضد انقلاب با آحاد وفادار ملت برشمرد و یادآور شد: در این روز ملت با بصیرت ایران و متعهد به آرمان‌های نظام از آزمونی سخت پیروز و سرفراز بیرون آمدند و به هشت ماه فتنه‌طلبی استکبار جهانی و ایادی داخلی آنها پایان داده و در حقیقت پایه‌های نظام را ثباتی عمیق بخشیدند.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تشخیص صف‌بندی‌های سیاسی و جناحی را در این روز روشن و مبرهن اعلام کرد و افزود: در این روز صف انسان‌های با بصیرت با انسان‌هایی که ساکت و گاه رمز آلود سخن به میان می‌آوردند معلوم و مشخص شد.
این مسئول دلبستگی ملت به نظام را با شکوه‌ترین جلوه این حماسه جاویدان دانست و گفت: مردم در این روز بدون دعوت به میدان آمدند و به نظام و ارزش‌های آن ابراز وفاداری کردند به گونه‌ای که این روز به روز عشق و تجلی ملت به نظام در اذهان باقی مانده و همیشه به یادگار می‌ماند.
مجتهدشبستری اضافه کرد: در سایر کشورها چنین فضایی را نمی‌توان در دلدادگی ملت به نظام مشاهده کرد در حالی که ملت ما با حضور قاطع خود به تمام دشمنان خارجی و داخلی نشان دادند که این نظام صاحب دارد و صاحب آن نیز امام عصر(عج) است.
وی دیگر نمود یوم‌الله 9 دی را تجلی بصیرت ملت به عنوان نور قدسی و الهی یاد کرد و ابراز داشت:‌ پرچم اسلام در سایه بصیرت امت تاکنون حفظ و احیا شده و هر چند عده‌ای عوام‌فریب با عرفان‌های کاذب و انحرافی و اندیشه‌های غلط آلود سعی کردند در این راه خدشه‌ای وارد کنند اما بصیرت دینی و معرفت عملی و بینش قلبی در این حادثه تاریخی به روشنی مشهود بود چرا که ملت ما به خوبی نشان دادند که هر جا ولایت است حق و حقیقت و بصیرت در آن نمایان است و جلوه‌گری می‌کند.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام علی (ع) بیشترین مبارزه را با افراد کور دل و بی‌بصیر داشته است، تصریح کرد: آن حضرت در جنگ‌های مختلف با ناکسین، مارقین و ظالمین با حدت و شدت مبارزه کرده و اجازه نداد حریم جامعه اسلامی با فضای غبار‌آلود و بی‌بصیرت سمت و سوی انحرافی و لاابالی‌گری بگیرد.
مجتهدشبستری به تلاش گسترده رسانه‌های بیگانه علیه نظام اسلامی و تبلیغات مرگبار آنان اشاره کرد و بیان داشت: سنگین‌ترین هجمه‌های اعتقادی، فکری و فرهنگی را امروز با شبهه افکنی‌ها و انحراف مردم از مسیر درست شاهد هستم که در این بین تنها عنصری که‌ می‌تواند نجات‌بخش باشد مجهز شدن به تقوای افزون و بصیرت مضاعف است.
خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دو آزمون یوم‌الله 22 بهمن و 12 اسفند روز برگزاری انتخابات در جلوی راه ملت ایران است،  ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجلیل و تکریم ایام دهه فجر بخش عظیمی از توطئه‌ها را خنثی می‌کند و دشمن را از ادامه هجمه‌های سنگین ناامید خواهد کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عرصه انتخابات عرصه پیچیده و بسیار ظریف و هوشمندانه است، خاطرنشان کرد: در این انتخابات فتنه‌گران در لباس فتنه و افراد مارک‌دار به صحنه نیامدند بلکه عده‌ای از افراد پشت پرده خود را راهی انتخابات کرده‌اند تا ظاهر‌سازی کنند.
وی جریان انحرافی را پیچیده‌تراز فتنه توصیف کرد و افزود: هر چند ظاهر این جریان شیک و سخنانشان بسیار عادی به نظر می‌رسد اما در باطن مخالف ولایت و روش حکومتی اسلامی هستند و در صدد فتح مجلس و نهادینه کردن اندیشه ملی‌گرایانی هستند که در قالب گروه‌های ضاله و گرایش‌های مختلف در اوایل انقلاب خودی نشان دادند.
وی به تفاوت یوم‌الله 22 بهمن با عرصه انتخابات اشاره کرد و ابراز داشت: در صحنه انتخابات این تعرفه‌ها و عدد و رقم است که حضور مردم را روشن و آشکار می‌کند و اگر حضور حداقلی مردم را شاهد باشیم بهانه‌ای دست مستکبران در مخالفت با اسلام و ولایت فقیه می‌افتد و به همین دلیل شایسته است همه ما در انتخابات حضوری آگاهانه و روشن و با بصیرت داشته باشیم.
امام جمعه تبریز یکی از ترفندهای پیچیده دشمن را کم‌رنگ کردن حضور مردم در صحنه انتخابات و تلقین تفکر تقلب در انتخابات اعلام کرد و گفت: اگر حضور حداکثری باشد دشمن از مواضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد و به همین دلیل ما در کنار حضور هوشمندانه باید به حداقل صلاحیت‌های تایید شده شورای نگهبان اکتفا نکنیم بلکه با در نظر گرفتن ویژگی‌های دیانت و ولایت‌‌مداری، کارآمدی و توانمندی کاندیدای اصلح را راهی مجلس کنیم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول