اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه ابرکوه:

حوزه‌های علمیه ابرکوه گسترش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه ابرکوه گفت: حوزه‌های علمیه برادران و خواهران ابرکوه در تمام ابعاد عمرانی و زیر ساخت علمی گسترش می‌یابد.

حوزه‌های علمیه ابرکوه گسترش می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی صبح امروز در دیدار رئیس حوزه‌های علمیه استان یزد ضمن ابراز رضایت از وضعیت فعلی حوزه علمیه برادران در ابرکوه اظهار داشت: رشد کمی و کیفی  این حوزه نسبت به سال گذشته بسیار بالاتر است.
وی افزود: با توسعه فضای حوزه در تعطیلات تابستانی و احداث یک طبقه در بخشی از ساختمان، به ظرفیت حجره‌های حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) افزوده شده است.
رئیس حوزه علمیه ابرکوه یادآور شد: پذیرش این مدرسه در سال جاری 60 طلبه یعنی دو برابر سال قبل است و امیدواریم در سال تحصیلی آینده بتوانیم تا پایه ششم را در ابرکوه دایر کنیم.
حسینی بیان کرد: چنانچه در نماز جمعه و جلسات عمومی اعلام کرده‌ام، سیاست ما عموما بر بومی‌سازی طلاب ابرکوهی است و با توجه به مشکلات پیش آمده از ناحیه طلاب غیر بومی، آنها را به شهرهای خود بازگرداندیم و با گزینش مدیر، معاون و اساتید و طلاب جدید، این مرکز علمی در ابرکوه دقیقا نظام‌مند شده است.
حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح و برنامه جدید در گسترش فضای فیزیکی حوزه با سبک روز و معماری زیبای سنتی یادآور شد: با الحاق زمین موجود در جنب مدرسه علمیه اجرایی شدن این طرح را دنبال می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: احداث بنای مجدد مدرسه علمیه اکبریه به نام مدرسه علمیه کوثر برای خواهران در جنب تکیه بازار نیز  از برنامه‌های در دستور کار است که با توجه به این مسئله گسترش حوزه علمیه برادران مشکلاتی را از لحاظ مختلف برای ما ایجاد می‌کند که تنها به فضل الهی در ادامه این مسیر امیدواریم.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد :حوزه‌های علمیه ابرکوه در بهترین وضعیت ممکن است و با لطف خدا تصمیمات خوبی در امر زیرساخت‌های علمی برای تقویت بنیه علمی خواهران و برادران در دست کار است همچنین از همراهی مردم مؤمن و مؤمنین خیر که یاری رسان گسترش حوزه‌های علمیه در شهرستان بوده‌اند، تقدیر می‌کنیم.
در این دیدار بر ضرورت تشکیل هیئت امنا برای حوزه‌های علمیه تاکید و مقرر شد، مدیریت استانی حوزه علمیه در زمینه همیاری نسبت به تامین بخشی از اعتبارات اقدام کند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول