اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی خبر داد

رشد 15 درصدی درآمدهای وصولی آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی گفت: امسال درآمدهای وصولی آذربایجان غربی در مقایسه با سال گذشته 15 درصد رشد دارد.

رشد 15 درصدی درآمدهای وصولی آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین دبیری عصر امروز در نشست بررسی درآمدهای سال جاری آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون 106 درصد رقم پیش‌بینی شده درآمدها تحقق یافته است، اظهار داشت: میزان درآمدهای وصولی استان یک هزار و 849 میلیارد ریال است.
دبیری با اشاره به بخش‌های مختلف درآمدی از جمله درآمدهای مالیاتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالا، درآمد حاصل از جرایم و خسارات، درآمدهای متفرقه و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، تصریح کرد: هماهنگی و واقع‌نگری بیشتر در تصویب رقم پیش‌بینی اولیه درآمدهای استانی ضروری است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی هم در این نشست گفت:  82 درصد از کل درآمدهای استان را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد که این امر نشان‌دهنده جایگاه است و باید به فکر ایجاد منابع جدید درآمدی استان باشیم.
غلامرضا دیزج‌نژاد تاکید کرد مطالعه و بررسی مجدد ظرفیت‌های درآمدی استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
وی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب را از مهم‌ترین بسترهای تحقق یک نظام مالیاتی مطلوب و اثرگذار دانست و اظهار داشت: آشنایی مردم با قوانین و مقررات اقتصادی کشور و شناخت آنها نسبت به اثرات مثبت و سازنده پرداخت مالیات در توسعه اقتصادی و سیاستگذاری‌های مربوطه رشد و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت. 
این مسئول از متولیان مربوطه خواست تا با برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی سریع و شفاف به اهمیت مالیات در توسعه و رشد اقتصادی استان بپردازند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: 110 درصد درآمدهای مالیاتی در استان تحقق یافته است.
 غلامرضا شریفی گفت: یک هزار و 525 میلیارد ریال از درآمدهای مالیاتی استان وصول شده که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.
به گفته این مسئول واریزی عوارض خروج از کشور در شهر و محل اقامت مسافران به جای واریز در مرز سرو و یا بازرگان، نبود پروازهای خارجی در فرودگاه استان، معافیت‌های مالیاتی به دلیل قرار گرفتن در منطقه محروم و کشاورزی و پیک وصولی مالیات در شش ماهه اول سال از دلایل کاهش وصول مالیات در استان است.
انتهای پیام/ی20/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول