اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه سوم امسال

شهرداری اردبیل 4 میلیارد تومان درآمد عوارض داشت

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل در سه ماهه سوم امسال 4 میلیارد تومان درآمد عوارض داشته است.

شهرداری اردبیل 4 میلیارد تومان درآمد عوارض داشت
ایرج بیگدلو در حاشیه سمینار شهرداران استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با ذکر نمونه‌هایی از منابع درآمدی شهرداری از محل صدور پروانه و عوارض مردمی اظهار داشت: شهرداری اردبیل با صدور 380 پروانه مسکونی، 19 پروانه تجاری و همچنین 29 پروانه تجاری ـ مسکونی این میزان درآمد را کسب کرده که حتی پاسخگوی یک ماه حقوق کارکنان شهرداری هم نیست.
بیگدلو ادامه داد: شهرداری‌ها با این شرایط ناچار به تدبیر و دور‌اندیشی در حوزه کسب درآمد مستمر و پایدار هستند و در همین راستا تلاش می‌کنیم  شهرداران را با کسب در آمد پایدار در انجام پروژه‌های عمرانی کمک کنیم.
این مسئول وضعیت دیگر شهرداری‌ها را در کسب منابع درآمدی از محل تعرفه عوارض در حد محدود اعلام کرد و گفت: بعد از اردبیل شهر گرمی در رتبه دوم کسب درآمد از محل عوارض است به طوری که این شهرداری در سه ماهه سوم 70 پروانه مسکونی و پنچ پروانه تجاری و مسکونی را صادر کرده که شهرداری مرادلو بدون صدور پروانه مسکونی و تجاری در ردیف آخر کسب در آمد از این محل است.
معاون عمرانی استاندار اردبیل در ادامه به عوارض مغفول مانده اشاره کرد و افزود: یکی از این عوارض مربوط به بلیت مسافر است که به دلیل بی‌توجهی برخی از شهرداران این مجموعه از وصول عوارض درآمدی از این محل محروم است.
وی اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر باید در این زمینه راهکارهای مناسب را بیندیشند و اجازه دهند شهرداری از محل فروش بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری کسب درآمد کرده و بخشی از هزینه‌ها را تامین کند.
این مسئول در ادامه از شهرداران خواست در تدوین تعرفه‌ها، عوارض مربوط به نخاله‌های ساختمانی و معضلات و مشکلات در این ارتباط را مورد توجه قرار دهند چرا که تخلیه نخاله‌های ساختمانی  تخطی به حقوق دیگران و حریم شکنی اجتماعی است و در کنار آن به چهره و سیمای شهری نیز صدمه وارد می‌کند.
معاون عمرانی استاندار اردبیل یکی دیگر از عوارض قابل توجه برای شهرداری‌ها را بحث ساماندهی نخاله‌های ساختمانی و رفع مشکلات معابر عمومی از قبل دست زدن به این عمل توصیف کرد و افزود: هر پروژه و ساخت و سازی که به درازا می‌کشد و یا نسبت به تخلیه نخاله ساختمانی خود اقدام نمی‌کند باید مشمول جرایم و عوارض شوند چرا که بزرگ‌ترین وظیفه شهرداری نگهداری معابر برای تردد آسان شهروندان است که با متخلفان در سد معبر باید برخورد کرد.
بیگدلو در پایان بیان داشت: حق و حقوق شهروندان باید رعایت شود و کسی حق پایمال کردن این حق و حقوق از طریق ریختن نخاله‌های ساختمانی و بی‌توجهی به تردد آسان مردم را ندارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول