اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ساری:

34 میلیارد تومان از درآمد شهرداری ساری جذب شد

خبرگزاری فارس: شهردار ساری گفت: شهرداری ساری تا آذرماه سال جاری بیش از 34 میلیارد تومان کسب درآمد کرد و نیز در هشت روز کاری دی‌ماه، مبلغ یک میلیارد و400 میلیون تومان دریافتی داشت.

34 میلیارد تومان از درآمد شهرداری ساری جذب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی حجازی ظهر امروز در جلسه شورای شهر ساری به سئوال‌های اعضای شورای شهر ساری درباره اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورا توسط شهرداری پاسخ گفت. 
وی درباره سئوال یکی از اعضای شورای شهر ساری از شهردار درباره تشکیل اداره فرهنگی در شهر ساری گفت: پیگیر تشکیل اداره فرهنگی در شهرداری هستیم، در حال حاضر خانم حاجیان رئیس روابط عمومی شورای شهر ساری به‌عنوان معاون فرهنگی شهرداری ساری ابلاغ دارد.
وی ادامه داد: نتوانستیم در بخش فرهنگی خوب کار کنیم، پیشنهادهای زیادی به افراد دادیم ولی این جایگاه را نپذیرفتند. 
  
* تحقق بودجه ساری در سه ماه پایانی سال
حجازی درباره محقق نشدن اعتبار سال جاری شهرداری یادآور شد: شیوه‌نامه تهاتری داریم و سعی می‌شود از این طریق در سه ماه پایانی سال جاری به بودجه مصوب شهرداری برسیم.
وی ادامه داد: شهرداری ساری تا آذر سال جاری بیش از 34 میلیارد تومان کسب درآمد کرد و نیز در هشت روز کاری دی ماه، مبلغ یک میلیارد و400  میلیون تومان دریافتی داشت. 
  
* عوارض پارکینگ برای تعریض معابر هزینه شد
حجازی درباره هزینه کسری پارکینگ‌ها به عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: تمام حساب‌های عوارض ناشی از کسری پارکینگ به شورای شهر ساری اعلام و با کسب اجازه از این نهاد و تفسیر قانون برای آزادسازی معابر و بخشی دیگر به منظور خرید پارکینگ پارک قائم، خریداری حمام شهرداری در میدان امام حسین و ایجاد پارکینگ برای اداره شهرداری مناطق یک و دو هزینه شد.
وی درباره شهربازی صفرآباد ساری که یکی از سئوال‌های اعضای شورای شهر از شهردار بود، گفت: گزارش تکمیلی ارائه شد و اقدام به لغو امتیاز سرمایه‌گذار کردیم که شورای شهر به سرمایه‌گذار تا پایان شهریور ماه مهلت داد و هم‌اکنون مراحل قانونی آماده است. 
  
* حل معضل ترافیک ساری با احداث پل ولی‌عصر
شهردار ساری در پاسخ به سئوالی در مورد اینکه احداث پل ولیعصر از مصوبات سفر هیئت دولت بود اما شهرداری هزینه آن را پرداخت کرد، گفت: چون اقدامی از سوی دولت برای احداث پل ولیعصر نشد، شهرداری برای حل معضل ترافیک احداث پروژه را تقبل کرد.
وی در پاسخ به عضو شورای شهر درباره پیمانکار، مشاور و طراحی پل ولیعصر اظهار داشت: در کمیسیون معاملات، عضوی از شورای شهر و سازمان بازرسی حضور دارد و بدون اینکه مشکلی احساس شود مصوب شد و شرکت فراطراحان در هر سه مقطع به‌عنوان پیمانکار، مشاور، طراح و ناظر پروژه ولی‌عصر معرفی شد. 
 
* تصرف غیرمجاز زمین شهرداری از سوی دادگستری
شهردار ساری درباره زمین تصرف شده از سوی دادگستری گفت: این زمین به صورت غیرمجاز تصرف شد.
وی درباره برداشتن مجسمه‌های اسب میدان امام ساری نیز یادآورشد: 1.5 سال بعد از آنکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان طرحی را مبنی بر برداشتن مجسمه‌های اسب از میدان امام از سوی شهرداری مطرح کرد، اسب‌ها با دستور موسوی رئیس دادگستری شهرستان ساری برداشته شد.
حجازی درباره ورود فاضلاب زندان ساری به داخل رودخانه تجن ساری گفت: پیگیری‌های زیادی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری ساری انجام می‌شود اما هنوز در شورای بهداشت  فرمانداری ساری تصمیم‌گیری نشد.
وی درباره نوع قرارداد احداث کارخانه زباله‌سوز در ساری، بیان داشت: از سوی دولت اعتباری به حساب شهرداری واریز شد و در اختیار پیمانکار قرار دادیم. 
 
* کارخانه زباله‌سوز ساری و پرداخت غرامت از سوی دولت
شهردار ساری در ادامه درباره احداث کارخانه زباله‌سوز در مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سهم دولت در احداث کارخانه زباله‌سوز 80 درصد و شهرداری ساری سهم 20 درصدی دارد و چون قرارداد احداث کارخانه از سوی دولت با شرکت چینی بود در صورت اجرایی نشدن طرح باید غرامت بپردازد.
حجازی درباره توسعه مساحتی شهر ساری گفت: من مخالف وارد کردن روستاهای نزدیک شهر ساری به محدوده شهری نیستم اما، اجرای این کار باید با اجازه فرماندار و شورایعالی شهرسازی و معماری باشد.
وی درباره ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ساری گفت: در حال تدوین طرح جامع برای درآمد پایدار شهرداری هستیم.
انتهای پیام/ح10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول