اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت عنوان کرد:

جابه‌جایی مردم رشت با اتوبوس‌های فرسوده / اعتبار مصوب خرید 50 اتوبوس رشت برگشت داده شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: رشت با بیش از 650 هزار نفر جمعیت تنها 75 دستگاه اتوبوس فرسوده دارد این در حالی است که اعتبار مصوب هیئت دولت برای خرید 50 دستگاه اتوبوس برگشت داده شد.

جابه‌جایی مردم رشت با اتوبوس‌های فرسوده / اعتبار مصوب خرید 50 اتوبوس رشت برگشت داده شد
 به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر به آماری از تعداد اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون شهری و کیفیت ارائه خدمات آنها در کشورهای دنیا و برخی شهرهای ایران و مقایسه آن با نحوه خدمات آن در کلانشهر رشت اشاره کرد.

*جابه‌جایی مردم رشت با 75 دستگاه اتوبوس فرسوده
وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورها و به ویژه شهرهای بزرگ ایران به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی به منظور کاهش ترافیک توجه زیادی می‌شود اما برخلاف دیگر شهرها، اتوبوسرانی رشت به بخش خصوصی واگذار نشده و کیفیت ارائه خدمات به شهروندان درحد بسیار ضعیفی است.
عضو شورای شهر رشت افزود: کلانشهر رشت با بیش از 650 هزار نفر جمعیت تنها 75 دستگاه اتوبوس فرسوده دارد که رانندگان به جای هشت ساعت کار سخت، بالغ بر 13 ساعت پشت فرمان هستند در حالی که شهری مانند یاسوج با همین تعداد دستگاه اتوبوس در خدمت 120 هزار نفر جمعیت است.
وی، ادامه داد: شهرهایی نظیر لندن با 7 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت 6 هزار و 800 دستگاه اتوبوس دارند یعنی به ازای هر یک‌هزار و 100 نفر یک اتوبوس، و حداکثر زمان انتظار نیز کمتر از 15 دقیقه است.

*اعتبار مصوب خرید 50 دستگاه اتوبوس رشت برگشت داده شد
پورفخریان با بیان اینکه در سفرهای استانی هیئت دولت بودجه خرید 50 دستگاه اتوبوس برای شهر رشت مصوب شده بود، خاطر نشان کرد: ظاهرا با تعلل مدیر ارشد شهرداری رشت و نبود عزمی راسخ در شهرداری، اعتبارات وزارت کشور نیز برگشت داده شد.
وی اذعان داشت: وقتی ما شعار عدم خروج خودروهای شخصی را سر می‌دهیم باید به مردم پاسخگو باشیم که چه امکاناتی برای استفاده از حمل و نقل عمومی برای آنها فراهم کرده‌ایم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت، ساخت پل‌های زیرگذر و روگذر رشت را برای کاهش بار ترافیکی دانست و ابراز داشت: این پل‌ها هزینه زیادی برای شهرداری در بر داشته است در حالی که بهتر بود در کنار آن برای افزایش حمل و نقل عمومی نیز اعتبارات ویژه در نظر گرفته می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: شهرهایی که به لحاظ خدمات اتوبوسرانی مقام بالایی دارند، مینی‌بوسرانی آنها نیز خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه می‌دهند و این در حالی است که برخی از این شهرها نظیر ارومیه جمعیت کمتری نسبت به رشت دارند.

*اجرای طرح اصلاح هندسی تقاطع‌های رشت
پورفخریان، از رئیس شورای شهر رشت خواست تا در بودجه سال آینده توجه به سازمان اتوبوسرانی را افزایش داده و کمیت و کیفیت خدمات حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار دهند.
وی، از اصلاح هندسی تقاطع‌ها و ریفوژ میانی برخی خیابان‌ها خبر داد و ابراز داشت: در کارگروه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، نهضت اصلاح هندسی تقاطع‌هایی که گره‌های ترافیکی ایجاد می‌کنند آغاز شده و به‌زودی اصلاح هندسی تقاطع‌های شریعتی-کنارگذر زرجوب، چمران-فلسطین، اصلاح راست گرد سمیه-دیلمان در گلسار رشت و ریفوژ میانی خیابان‌هایی نظیر شهدا، مدرس، زرجوب و... انجام می‌شود.
انتهای پیام/ی20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول