اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار زنجان:

اتوبوس‌های زنجان کارتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهرداری زنجان از کارتی شدن اتوبوس‌های شهری زنجان تا پایان سال جاری خبر داد.

اتوبوس‌های زنجان کارتی می‌شوند
غلامحسن احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه لایحه شهرداری زنجان درباره کارتی شدن اتوبوس‌های شهری به شورای شهر زنجان ارائه و به تصویب رسیده است، اظهار داشت: این طرح به محض ابلاغ از سوی فرمانداری عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت انتخاب شده برای اجرای طرح کارتی کردن اتوبوس‌های شهر زنجان تا کنون در 30 شهر ایران این کار را انجام داده است، افزود: کارشناسان به دلیل تجربه و موفقیت‌های قبلی، این شرکت را انتخاب کرده‌اند.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان تاکید کرد: شرکت انتخاب شده فقط وظیفه نصب دستگاه‌های کارت خوان را بر روی اتوبوس‌ها دارد و ادامه کارها در سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری زنجان انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: صدور کارت‌ها و همچنین شارژ کارت‌ها توسط شهرداری زنجان صورت می‌گیرد.
احمدی با اشاره به فنی بودن کارتی کردن اتوبوس‌های شهر زنجان اضافه کرد: دو سازمان اتوبوسرانی و فناوری اطلاعات این کار را به سرانجام می‌رسانند.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های پیش‌بینی شده در دو درب جلویی و عقب اتوبوس نصب می‌شوند، ضمن اینکه یک مونیتور نیز در جلوی دید راننده برای کنترل اوضاع نصب می‌شود.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان درباره نحوه استفاده از دستگاه‌های نصب شده بر روی اتوبوس‌ها گفت: کارت‌های صادر شده به محض قرار گرفتن در فاصله 15 تا 30 سانتی‌‌متری دستگاه، اقدام به کم کردن هزینه مورد نظر از مبلغ کارت می‌کنند.
وی تعداد اتوبوس‌های فعال شهر زنجان را 161 دستگاه اعلام کرد و گفت: شهرداری و شرکت مذکور ضمن تجهیز این اتوبوس‌ها هر اتوبوسی که در آینده وارد شبکه شوند را به دستگاه‌های کارت خوان تجهیز می‌کنند.
احمدی حذف رد و بدل کردن پول به صورت نقدی را از مهم‌ترین محاسن رواج کارت بلیت عنوان کرد و گفت: این مزیت زمانی بیشتر خود را نشان می‌دهد که افزایش 15 درصدی کرایه منجر به رد و بدل شدن نقدی پول خرد شده و اغلب موجب بروز مشکل می‌شود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌های کارت‌خوان پیش‌بینی شده برای نصب در اتوبوس‌ها، تا پایان سال جاری بر روی اتوبوس‌های شهری نصب می‌شوند.
معاون خدمات شهری شهردار زنجان ادامه داد: استفاده عملی از دستگاه‌های نصب شده بر روی اتوبوس‌ها از آغاز سال آینده عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به برنامه دولت برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان تصریح کرد: کارتی کردن اتوبوس‌های شهری در این راستا انجام می‌شود.
احمدی تصریح کرد: کارت‌های صادر شده برای کارت‌ بلیت اتوبوس می‌تواند در آینده و در صورت همکاری سایر ارگان‌ها در سایر بخش‌ها هم مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول