اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

برخی ‌اتوبوس‌ها در هنگام اول وقت نماز توقف نمی‌کنند‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: متأسفانه در برخی مواقع از اقامه نماز اول وقت مسافران به‌ویژه در اتوبوس‌ها غفلت می‌شود، به طوری که یا اتوبوس در هنگام اول وقت نماز توقف نمی‌کند، یا محلی را برای توقف و اقامه نماز مسافران انتخاب می‌کند که دارای امکانات مطلوبی برای اقامه نماز نیست.

برخی ‌اتوبوس‌ها در هنگام اول وقت نماز توقف نمی‌کنند‌
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان ظهر امروز در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان طبس که با حضور امام جمعه دیهوک و جمعی از مسئولان طبس در محل نمازخانه اداره کل راه آهن شرق برگزار شد، اظهار داشت: از فلسفه‌های مهم قیام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان، اقامه نماز بود.
وی درباره اقامه نماز اول وقت در هنگام مسافرت نیز بیان کرد: درست است که اقامه نماز در مسافرت دارای مشکلات و زحماتی است، اما باید مسئولان مربوطه زمینه اقامه نماز اول وقت مسافرانی که از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار و اتوبوس استفاده می‌کنند را فراهم آورند.
امام جمعه طبس ادامه داد: متأسفانه در برخی مواقع از اقامه نماز اول وقت مسافران به‌ویژه در اتوبوس‌ها غفلت می‌شود، به طوری که یا اتوبوس در هنگام اول وقت نماز توقف نمی‌کند، یا محلی را برای توقف و اقامه نماز مسافران انتخاب می‌کند که دارای امکانات مطلوبی برای اقامه نماز نیست.
وی خاطرنشان کرد: بهترین وسیله نقلیه‌ای که در کنار آسایش، امنیت و سایر مزایا، در آن به اقامه نماز اول وقت هم توجه می‌شود قطار است.
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان طبس نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این ستاد پرداخت و یادآور شد: برگزاری دوره آموزشی نماز شایستگان، اجرای فراخوان بهترین روش‌های دعوت فرزندان به نماز، برگزاری مسابقه تألیف کتاب نماز، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، برگزاری پنج کلاس 40 نفره صحیح‌خوانی نماز، و برگزاری پنج دوره آموزشی مروجان نماز از جمله این اقدامات است.
حسین حسینی ادامه داد: برگزاری جلسات آموزشی مختلف برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دانشجویان با موضوع نماز، راه‌اندازی ستاد اقامه نماز اصناف، و تشکیل اتاق فکر نماز هم از برنامه‌های در دست اجرای ستاد اقامه نماز شهرستان طبس است.
مدیرکل راه آهن شرق نیز در این جلسه گفت: در طول محور راه آهن شرق در نمازخانه ایستگاه‌های طبس و تربت حیدریه نماز جماعت ظهر و عصر اقامه می‌شود و علاوه بر این در تعدادی از ایستگاه‌های این محور از جمله بجستان و بهاباد، نمازخانه‌های مجهز احداث شده است.
محمد پورفخری بهابادی بیان کرد: همچنین در ایستگاه‌های بیشه‌در، منتظر قائم، جندق، عباس‌آباد، عشق‌آباد و بشرویه امکانات اقامه نماز مسافران مهیاست.
انتهای پیام/ش20/و4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول