اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اعضای کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری

8 طرح اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

خبرگزاری فارس: اعضای کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری کلیات اجرایی هشت طرح اشتغالزایی را در این استان تصویب کردند.

8 طرح اشتغالزایی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری بعدازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال این استان اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها بیش از 66 میلیارد و 632 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.
حمیدرضا فروزنده افزود: از این مبلغ 42 میلیارد و 585 میلیون ریال از محل ارائه تسهیلات و بقیه از محل آورده متقاضی تأمین می‌شود.
وی با بیان اینکه با راه‌اندازی طرح‌های یاد شده زمینه اشتغال مستقیم 19 نفر فراهم می‌شود، تصریح کرد: طرح‌های تصویب شده در کارگروه اشتغال چهارمحال و بختیاری شامل پرورش ماهیان سردابی، خرید کامیون، پرورش گاو شیری، راه‌اندازی نانوایی ماشینی، خرید تراکتور و احداث نیروگاه برق حرارتی است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری محل اجرای این طرح‌ها را در شهرستان‌های لردگان، کیار و فارسان عنوان کرد و گفت: همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری برای سرعت بخشی به امور متقاضیان به‌منظور ایجاد اشتغال بیش از پیش لازم و ضروری است.
وی با تأکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق ندارد مشکلات احتمالی را به گردن دیگران بیندازد، افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید در کمترین زمان ممکن نسبت به انجام درخواست متقاضیان اقدام لازم را انجام داده و در این زمینه نظارت‌های علمی و قانونی هم داشته باشند.
فروزنده اشتغال را یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های جوانان چهارمحال و بختیاری دانست و خاطرنشان کرد: به اعتقاد کارشناسان و متخصصان، در شرایط فعلی کشور، بهترین روش ایجاد اشتغال و حل مسئله بیکاری، توسعه و گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه است.
وی یکی از علل اصلی رشد نرخ بیکاری در کشور را توسعه نیافتگی فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه دانست و گفت: اینکه مردم و حتی تحصیلکرده‌ها و فرزندان خانواده‌های متمول هم دنبال این هستند که از طریق بخش دولتی کسب و کاری برای خود ایجاد کنند، معضل بزرگی است.
فروزنده تأکید کرد: بیکاری جوانان نه تنها ضرر و زیان‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی برای جامعه ما ایجاد کرده، بلکه ضربات سنگین فرهنگی و اخلاقی به جامعه وارد کرده است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه نقش آموزش و مهارت در تمامی مشاغل بر هیچکس پوشیده نیست و باید سعی شود تا جوانان را برای اشتغال پایدار و کارآمد به سمت کسب مهارت سوق دهیم.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول