اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

پیشرفت 40 درصدی پروژه‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی پروژه‌های در دست اجرای آبخیزداری این اداره‌کل در سال‌جاری خبر داد.

پیشرفت 40 درصدی پروژه‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری
عطاءالله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال‌جاری اعتباری افزون بر 40 میلیارد ریال به‌منظور اجرایی شدن پروژه‌های آبخیزداری این اداره‌کل تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به پروژه‌های آبخیزداری این اداره‌کل، افزود:  احداث دو سد خاکی در کریم آباد و خلیل آباد منطقه مرغملک از توابع شهرستان شهرکرد، احداث دو سد خاکی در مزارع فرادنبه شهرستان بروجن و احداث یک مورد حوضچه تغذیه مصنوعی در ده صحرای لردگان از مهم‌ترین این طرح‌ها به‌شمار می‎رود.
ابراهیمی ادامه داد: احداث بندهای سنگی- سیلابی، احداث بندهای سنگی ـ گابیون(توری)، خشکه چین و عملیات بیولوژیک بذرکاری، کپه کاری و غنی سازی جنگل در استان به‌ویژه در مناطق محروم بارز و شوارز شهرستان لردگان، احداث حوزه آبخیز لیرابی و شیخ محمود اردل، نصیر آباد و بیرگان کوهرنگ و منطقه مشکدوزان لردگان از دیگر این پروژه‎ها محسوب می‎شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه ایران تنها از ذخیره چهار درصدی جنگل‌ در دنیا بهره‌مند است، گفت: برهمین اساس لازم است تا جنگل‌نشینان این استان به عنوان ساکنان جنگل، در حفظ این موهبت الهی نقش مهم خود را ایفا کنند.
وی از جنگل‌ها و منابع طبیعی به عنوان امانت خدا نام برد و افزود: جنگل‌ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان‌ها دارند به‌طوری که موجب کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب و فرسایش خاک از همه مهم‌تر تولید اکسیژن می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌ به هر حال با حفظ و صیانت از جنگل‌های موجود، تامین و کاشت نهال در مناطق مستعد و توسعه پارکهای جنگلی و از همه مهم‌تر اعمال مدیریت جامع و فراگیر می‌توانیم در راستای جبران کمبودهای این استان در عرصه‌های جنگلی گام‌های اساسی برداریم.
وی افزود: تصور بعضی از افراد از تامین، تولید علوفه است اما جنگل‌ها ارزش زیست محیطی بالایی دارند و در واقع ارزشمندترین منابع روی زمین هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول