اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار جیرفت:

شهدا سند جاوید پایبندی ملت ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت گفت: شهدا اسناد جاویدی از ثبات و پایبندی ملت ما به ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ هستند و همین امر رمز ماندگاری و مردمی شدن یادواره‌های شهدا است.

شهدا سند جاوید پایبندی ملت ایران هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، دادخدا حسینی ظهر امروز در جلسه برگزاری یادواره شهدای اسماعیلیه اظهار داشت: به فضل الهی ما در برهه‌ای از زمان قرار داریم که نظام جمهوری اسلامی معطر به عطر شهادت است.
وی افزود: رمز جاودانه بودن مکتب تشیع، خط سرخ شهادت و خط سبز ولایت و مهدویت است که شیعه را بیمه کرده است.
حسینی تصریح کرد: امروز تحلیلگران مکتب‌های دنیا باور دارند که این تفکر شیعه جهان را فراگرفته و بسیاری از آن‌ها از مکتب مهدویت الگوگیری کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از جوامع به بحث شهید و شهادت اعتقادی وجود نداشته است، اما امروز شاهد کارهای مشابه فرهنگ شهادت مذهب تشیع، در دنیا هستیم که برای رسیدن به اهداف و منافع خود از آن بهره‌‌برداری می‌کنند.
حسینی ابراز داشت: یادواره‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ شهید و شهادت برگزار می‌شود.
وی با توجه به فرمایش امام راحل که فرمودند «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» اظهار داشت: سخنان ولی ‌فقیه در  زمینه برگزاری یادواره شهدا باید همواره مدنظر ما قرار داشته باشد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جیرفت عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدا باید به سمت و سوی مردمی شدن حرکت کند و وابسته به نهادهای دولتی نباشد.
حسینی اذعان داشت: اگر برگزاری یادواره شهدا مردمی شود، ماندگارتر است و با تغییر دولت‌ها از بین نمی‌رود، بلکه این دولت‌های مخالف با آن هستند که توسط مردم کنار گذاشته می‌شوند.
وی بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا همان‌طور که مفید است در معرض تهدید هم قرار دارد.
حسینی گفت: در برگزاری مراسم عزاداری عاشورا نیز این موارد وجود داشته که نیاز است، تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود و با نظارت دقیق از ورود خرافه‌ها به این مقوله جلوگیری شود.
وی استفاده ابزاری از برگزاری این یادواره‌ها را توسط جناح‌های سیاسی یک آفت دانست و تصریح کرد: همه مسئولان مربوطه باید توجه داشته باشند تا یادواره‌ها مورد سوء استفاده قرار نگیرند.
حسینی با بیان اینکه هیچ شائبه سیاسی به ویژه در این برهه زمانی نباید در برگزاری یادواره شهدای اسماعیلیه وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: شهدا اسناد جاویدی از ثبات و پایبندی ملت ما به ارزش‌های اسلامی در طول تاریخ هستند و همین امر رمز ماندگاری و مردمی شدن این یادواره‌ها است.
انتهای پیام/ش20/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول