اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم و مسئولان

یادواره شهدای دی‌ 57 در سعدآباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: یادواره سه تن از شهدای والامقام دی ‌ماه 57 در سعدآباد برگزار شد.

یادواره شهدای دی‌ 57 در سعدآباد برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، صبح امروز یادواره شهدای دی ماه سال 57 شهر سعدآباد با حضور فرماندار دشتستان، امام جمعه شهر سعدآباد و جمع کثیری از مسئولین و مردم بخش سعدآباد برگزار شد.
فرماندار دشتستان در این آیین ابراز داشت: وجود خیل عظیم شهداء، آزادگان، جانبازان و ایثارگران این دیار نشان از دلدادگی این منطقه به ارزش‌های انقلاب و تعالی نظام جمهوری اسلامی است.
غلامحسین خسروی ادامه داد: در فرهنگ شهداء انسان جان خود را هدیه می‌کند برای اینکه جان دیگری از دست نرود و ارزش‌گذاری قرآن نیز برای این هدیه ارزشمند یعنی شهادت از سوی خداوند تبارک تعالی، بهشت است.
وی اضافه کرد: شهدای انقلاب ما مظلومیتشان بیشتر است چرا که آنها در خفقان شاهنشاهی مبارزه کردند و به شهادت رسیدند و حتی تشیع آنها به صورت علنی نیز مشکل بود.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دی ماه 57 سعدآباد باید هر سال باشکوه‌تر و پربارتر برگزار شود.
خسروی ابراز داشت: رشد و تعالی امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت خون این شهیدان و پایمردی و مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهداست.
امام جمعه سعدآباد نیز ادامه داد: مردم شهر سعدآباد در دی ماه 57 حماسه‌ای به بزرگی و عظمت فرهنگ و باورشان در این منطقه آفریدند.
حجت‌الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی عنوان کرد: این شهر با انقلاب اسلامی به رهبری پیر حماسه و عرفان به حرکت درآمده و کانون فعالیت انقلابیون شد.
وی یادآور شد: 12 دی ماه سال 57 سالروز شهادت شهیدان موسوی، مشایخ و دانشگر نقطه عطف و تاریخی و زرین‌ترین روز در تاریخ شهر سعدآباد است.
امام جمعه سعدآباد تصریح کرد: این روز بعنوان روز سعدآباد از ناحیه انقلابیون و مردم قدرشناس برگزیده و همواره مورد افتخار آنان است.
غلامرضا وفایی بخشدار سعدآباد نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهداء انقلابی سعدآباد خواستار جمع‌آوری آثاری از این حماسه بزرگ و مکتوب شدن آن شد.
سید عبدالمجید جعفری نیز در ادامه به عنوان یکی از شاهدان این حادثه به بیان خاطراتی در ارتباط با رویدادهای مهم دی ماه 57 سعدآباد پرداخت و گفت: مردم شهر سعدآباد در دی ماه 57 با شعارهایی همچون الله اکبر – خمینی رهبر – شاه به این بی‌غیرتی هرگز نبیند ملتی و... علیه رژیم شاهنشاهی در شهر سعدآباد به تظاهرات پرداختند.
وی متذکر شد: در این تظاهرات سه نفر بنام‌های سید باقر موسوی، عباس مشایخ و ناصر دانشگر توسط رژیم شاهنشاهی به رگبار بسته شدند و به شهادت
رسیدند.
جعفری اذعان داشت: در این روز بر اثر تیراندازی عوامل رژیم به سوی مردم هشت نفر از جمله دو زن مجروح و زخمی شدند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول