اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق:

مردم اجازه نمی‌دهند ثمره خون شهدا دستخوش بازی‌های سیاسی شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در شمال شرق کشور تأکید کرد: مردم اجازه نمی‌دهند ثمره خون شهدا دستخوش بازی‌های سیاسی شود، باید با احساس تعهد نسبت به نظام به نحوی خدمت کنیم که مدیون شهدا نباشیم.

مردم اجازه نمی‌دهند ثمره خون شهدا دستخوش بازی‌های سیاسی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد گنابادی صبح امروز در همایش بازخوانی خاطرات امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی با محوریت تبیین جایگاه رهبری با عنوان "میثاق با امام؛ میثاق با شهدا" در تالار نور مشهد ضمن بزرگداشت حماسه 9دی تأکید کرد: مردم اجازه نمی‌دهند ثمره شهدای گرانقدر دستخوش بازی‌های سیاسی مطامع دنیوی شود.
وی با اشاره به سیره شهید صیادشیرازی ادامه داد: ما از منش ایشان خدمت‌رسانی را یاد گرفته‌ایم و خداوند نیز چه نیکو پاداش مجاهدت‌های او را با شهد شیرین شهادت داد.
گنابادی با اشاره به ولایت‌مداری شهید اظهار کرد: بوسه امام خامنه‌ای بر تابوت شهید، مهر تاییدی بر عملکرد وی بود لذا باید با احساس تعهد نسبت به رهبری و نظام به نحوی خدمت کنیم که مدیون شهدا نباشیم.
در ادامه امیر سرتیپ ناصر آراسته، جانشین گروه مشاوران نظامی رهبر معظم انقلاب به بیان خاطرات خود از ولایت‌مداری شهید صیاد پرداخت و افزود: لقمه حلال و عمل به آموخته‌ها رمز موفقیت شهید بود، او همیشه خود را مدیون امام و انقلاب می‌دانست؛ در دیداری که با آیت‌الله دستغیب داشتیم از ایشان پرسید: ما خود را مدیون انقلاب می‌دانیم برای ادای دین چه باید بکنیم؟ آیت‌الله دستغیب فرمود‌"خودت، خودت را موعظه کردی به من نیاز نداری تا وقتی خودتان را مدیون امام و انقلاب می‌دانید در صراط مستقیم هستید".

*امام و رهبری حجت من برای مسلمان بودن هستند
وی با بیان اینکه شهادت شهید صیاد همزمان با ماه محرم بود، ابراز داشت: آنقدر بر مدیون امام و انقلاب بودن اصرار داشت که بالاخره یک روز دلیلش را جویا شدم. پاسخ داد« ما از مسلمانی ادعا داریم، خیلی چیزها داریم اما از اسلامی زندگی کردن تنها حجت، دلیل و گواه ما امام و رهبری است اگر فردای قیامت از من بپرسند دلیلت برای اسلامی زندگی کردن چیست؟ می‌گویم زیر سایه امام و رهبری و تابع آنان بودم».
آراسته با اشاره به اعاده 54 سال نماز از سوی شهید ادامه داد: وقتی دلیل این کار را از شهید پرسیدم، پاسخ داد"می‌خواهم خداوند گذشته مرا نیز زیر پرچم ولایت و امامت و در زمان جمهوری اسلامی منظور کند" این درحالی بود که شهید هیچگاه درس عرفان نخوانده بود.

*خوشحالم که سرباز ولایتم و فرمانده از من راضی است
جانشین گروه مشاوران نظامی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: شهید صیاد در سخت‌ترین شرایط هم در پی جلب رضایت امام و رهبر انقلاب بود. به یاد دارم زمانی که ترفیع درجه گرفت و به او تبریک می‌گفتیم، پرسیدم خوشحال نیستی؟ گفت خوشحال هستم اما نه به خاطر درجه بلکه به علت افتخار سربازی در ارتش جمهوری اسلامی با هر درجه‌ای که باشد خوشحال هستم که این ترفیع، نشان دهنده آقا و رهبرم است که رضایت خدا را در پی دارد.

*بگذارید روح و قلوب مردم هرچه بیشتر متوجه امام شود
وی خاطرنشان کرد: صیاد هیچ‌گاه نه تنها از بیت‌المال برای خود و بستگانش هزینه نمی‌کرد بلکه از حقوق خودش هم که به محرومین کمک می‌کرد به نام امام و رهبری انجام می‌داد. وقتی سوال می‌شد که دلیل این کار چیست که هزینه خود را به نام نظام و امام هدیه می‌کنید؟ می‌گفت بگذارید اینها روح و قلوبشان متوجه امام شود ما هرچه داریم به برکت آقا است.

*تنها علمایی میراث‌دار انبیا هستند که در پی استقرار دین در تمام شئون اجتماعی باشند
وی، بوسه امام خامنه‌ای بر جنازه شهید را به دلیل اخلاص و شهامتش دانست و افزود: مزار شهدا که می‌رفت شهرستان‌ها، با یک عده بزرگان و علما دیدار داشت و پای وعظ  برخی می‌نشست و پای وعظ دیگری نه. دلیلش را که جویا شدیم گفت علما میراث‌داران انبیا هستند، انبیا اگر رسالتشان استقرار دین در جامعه است این کار اکنون توسط رهبری دنبال می‌شود من علمایی را که با استقرار تمامیت دین در جزئی‌ترین شئون دین و سیاست موافق باشند و مطیع و موید رهبری باشند پیدا می‌کنم و به دیدارشان می‌رود.

*صیاد یک پارچه نور است
آراسته تصریح کرد: یک روز که به دیدار آیت‌الله بهاءالدینی می‌رفتیم، شهید صیاد سفارش کرد به ایشان بگویید صیاد سلام رسانده و گفته دلم برایتان خیلی تنگ شده است. این را که به آقا گفتم، از بالای عینک نگاهی انداخت به من انداختند و گفتند شما آقای صیاد را می‌شناسی؟ گفتم نه آن طور که شما می‌شناسی؟ این سوال را سه بار تکرار کردند گفتم نه، بعد ایشان سه بار گفتند "صیاد یک پارچه نور است" سلام مرا به او برسانید.

*در اجرای امر فرمانده حتی تاخیر هم نداشت
وی اظهار کرد: یک روز که با امام خامنه‌ای دیدار داشتیم،پیش از حضور آقا، همین طور دست در دست صیاد بود، آقا که آمدند بلند شدیم و دستمان جدا شد هرچه کردم دوباره دستم را بگیرد دیگر دست نداد، دفترچه را در آورد و شروع کرد نوشتن صحبت‌های آقا. بعد جلسه از او پرسیدم چرا اینقدر مقیدی که صحبت‌هایشان را بنویسی؟ تلویزیون هم در اخبار ساعت14 اعلام می‌کند و هم در 21، روزنامه‌ها هم می‌نویسند؟ به من گفت تو حقوقدانی؟  گفتم  بله. گفت عدم اجرای دستور فرمانده جرم است یا نه؟ گفتم بله اما ربطی به سوال من ندارد؟ گفت تاخیر در اجرای فرمان رهبر جرم است یا نه؟ گفتم بله اما باز هم ربطی به سوال من ندارد. گفت دارد؛ من فرمایشات آقا را سخنرانی تلقی نمی‌کنم بلکه تدبیر فرمانده به سربازش می‌دانم و چون نمی‌دانم تا رسیدن به ستاد کل عمرم باقی است یا نه؟ اگر بمیرم برای تاخیرم در اطاعت  امر فرماندهم جوابی ندارم پس می‌نویسم تا در ماشین تدابیر را به فرامین تبدیل کنم که اگر عمرم سر آمد آن دنیا پاسخی داشته باشم.
چون ستوری باش در دست امیر؛ وقتی فرمانده امر می‌کند من تمام همتم باید در اجرای بهتر امر باشد
وی ادامه داد: شهید معتقد بود سربازی یعنی این؛ سربازی، باز کردن بال اجتهاد در برابر امر فرمانده نیست، وقتی فرمانده امر می‌کند تبعاتش با او است و من تمام همتم باید در اجرای بهتر امر باشد.

*اگر از خط ولایت دور شویم یا منافق می‌شویم یا خوارج یا آشوبگر
آراسته با تأکید براینکه شهید صیاد، خدمت به ولایت را در پوشاندن مشکلات و نداشتن صداقت با رهبری نمی‌دانست، افزود: شهید همیشه می‌گفت اگر امری خلاف دانسته‌های من از رهبری صادر شد یقین دارم که من در آن حد اگاهی ندارم و در حیطه تخصص من نیست بلکه رهبری حکمش را مبتنی بر دین و اسلام می‌دهد و من مکلف هستم به اجرا. اگر می‌گوییم منتظر امام زمان(عج) هستیم صحت و صدق گفتارمان با عمل به حرف ولی حاضر و عمل به امر نایب امام ممکن است. اگر از خط ولایت دور شویم یا منافق می‌شویم یا خوارج یا آشوبگر.

*فتنه نکنید؛ من خادم هستم

وی افزود: یک بار هم در جریان ترفیع که منجر به مقیم شدنش در ستاد می‌شد، گفت جنگیدن برای من خوشایندتر است تا در ستاد نشستن اگر اجازه دهید بیشتر در ورطه عمل خدمت کنم. موافقت شد و با این کار، به جای سرتیپ، درجه سرهنگی گرفت یعنی با همه ما هم سطح می‌شد. ما با ناراحتی رفتیم پیش شهید و گفتیم با اجازه شما اعتراض می‌کنیم که چرا شما سرهنگی گرفته‌اید؟ شهید گفت فتنه نکنید آنکه ترفیع می‌دهد می‌داند کی ترفیع بدهد کی ندهد، من خادم هستم فرصت خدمت را برای من ضیق نکنید اگر توبه نکنید از این حرفتان دیگر دوست من نیستید.

*علم و تجربه‌ام در راستای تدابیر فرمانده‌ام هست

این همرزم شهید صیاد شیرازی یادآور شد: یک بار به او ایراد گرفتیم و گفتیم احساس می‌کنیم گاهی علم و تجربه‌ات را به ما نمی‌گویی؟ گفت گاهی در علم و تجربه‌ام شک می‌کنم آن موقع به یقین اعتقادی مراجعه می‌کنم و سخت هم نیست. گفتم چگونه؟ کار سختی است. گفت نگاه می‌کنم علم و تجربه‌ام در راستای تدابیر فرمانده‌ام هست یا نه؟

*جمهوری اسلامی یعنی مردمی که زیر پرچم ولایت زندگی و از او اطاعت می‌کنند

آراسته ادامه داد: در یکی از انتخابات‌ها، بحث این شد که کدام یک از اسلامیت و جمهوریت تقدم دارد؟ شهید گفت اصلا بدون نهاد رهبری اسلامیت وجود ندارد بدون مردم هم جمهوریت محقق نمی‌شود، جمهوری اسلامی یعنی مردمی که زیر پرچم ولایت زندگی و از او اطاعت می‌کنند، جمهوری اسلامی یعنی اطاعت از رهبری توسط مردم است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول