اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت بیش از 500 اثر

سوگواره عاشورای کودکان و نوجوان فارس پایان یافت

خبرگزاری فارس: هفتمین سوگواره عاشورا با حضور اعضا و مربیان مراکز فرهنگی کانون‌های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان فارس امروز در شیراز به کار خود پایان داد.

سوگواره عاشورای کودکان و نوجوان فارس پایان یافت
معاون کانون پرورشی کودکان و نوجوانان استان فارس ظهر امروز در حاشیه این سوگواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در این جشنواره پس از اعلام فراخوان بیش از 500 اثر از سراسر کشور با عنوان «حسین آیت شگفتی» به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.
فاطمه شاطرپور افزود: از این تعداد آثار ارسالی 400 اثر آن از کانون‌های پرورشی کودکان و نوجوانان استان فارس و مابقی از استان‌های مختلف کشور ارسال شده بود.
شاطرپور بیان داشت: تلاش و هدف ما از برگزاری این سوگواره این است که کودکان و نوجوانان را با رفتارهای امام حسین (ع) آشنا کنیم.
این مسئول با بیان اینکه آشنایی با فرهنگ انسان‌ساز عاشورا از اهداف مهم و دیگر این سوگواره بوده است، خاطر نشان کرد: معتقدیم امروزه فرهنگ عاشورایی باید با برنامه‌ریزی در بین دانش‌آموزان به ویژه کودکان و نوجوانان نهادینه شود.
وی ادامه داد: آثاری که به دبیرخانه سوگواره ارسال شده است در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیق، نشریه دیواری، معرفی شخصیت امام حسین (ع)، شعر، داستان و نقاشی بوده است.
معاون کانون پرورشی کودکان و نوجوانان فارس اضافه کرد: پس از بررسی به سه نفر در هر رشته و مربیان آنان هدایایی اعطا می‌شود.
به گزارش فارس، در مراسم پایانی این سوگواره که با مداحی و نقاله خوانی همراه بود محمدرضا سنگری از اساتید دانشگاه به بیان اهمیت عاشورا و وقایع کربلا پرداخت.
انتهای پیام/و۳۰/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول