اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان اردبیل:

تعدیل تعرفه گمرکی مشکل قاچاق را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: تعدیل تعرفه‌های گمرکی در کشور مشکل و معضل قاچاق را به حداقل رسانده و حتی در برخی از حوزه‌ها از بین می‌برد.

تعدیل تعرفه گمرکی مشکل قاچاق را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فردین ارژنگی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: این کمیسیون با رویکرد مقابله با ورود کالاهای قاچاق به کشور و راه‌های مقابله با آن شکل گرفته چرا که معتقدیم اهمیت قضایی و امنیتی این موضوع بخشی از توجهات است در حالی که در کنار آن ضربه مهلکی که این پدیده به پیکره اقتصاد کشور و تضعیف و تحریم تولیدات داخلی می‌زند بسیار آسیب‌آفرین است.
وی ضرورت تشکیل کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی در بخش امنیتی، قضایی، اقتصادی و عملیاتی یادآور شد و بیان داشت: با هدف شناخت آسیب‌هایی که در این حوزه وجود دارد و همچنین تعقیب راهکارهای اساسی سعی می‌شود تدبیر درست در این حوزه اندیشیده شود.
عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با اشاره به آثار مثبت هدفمندی یارانه‌ها در تعدیل و کاهش قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: موضوع هدفمندی یارانه‌ها از خروج سوخت و آرد به عنوان اصلی‌ترین کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و سبب شده یک کاهش رو به ازدیاد را در این بخش شاهد باشیم که در سایه تثبیت قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی و آرد این امر صورت گرفته است.
ارژنگی اضافه کرد: با نهادینه شدن بخش‌های مختلف اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برخی از سوء استفاده‌ها از پیکره کار اجرایی حذف شده و بحث قاچاق کالا و ارز به کشورهای همسایه نیز مهار شده است.
وی گفت: کمیسیون تنها هدف و نشست‌های قضایی را دنبال نمی‌کند بلکه با یک برنامه‌ریزی و پیگیری اهداف تلاش می‌شود تولیدات داخلی تثبیت و آسیب‌های این حوزه شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول یکی از این آسیب‌ها را بالا رفتن تعرفه گمرکی و روی آوردن به قاچاق کالاهای مورد نیاز اعلام کرد و اذعان داشت: تعدیل در تعرفه‌های گمرکی آثار خود را در ورود گوشی‌های تلفن همراه نشان داده است به طوری که با واگذاری بیش از 60 میلیون شماره همراه دائمی و سیار با کاستن از تعرفه واردات گوشی همراه از 25 درصد به 10 درصد میزان قاچاق نیز به حداقل رسیده است.
ارژنگی با یادآوری اینکه استان اردبیل جزو استان‌های امن کشور در حوزه قاچاق کالا و ارز علیرغم مرزی بودن متذکر شد: یکی از دلایل این امر توجه جدی به ایجاد فرصت‌های اشتغال در مناطق مرزی به ویژه بین مرزنشینان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول