اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد

دستگیری قاچاقچیان پرندگان کمیاب در کیاشهر

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی گیلان از دستگیری دو قاچاقچی پرندگان کمیاب در بندر کیاشهر خبر داد.

دستگیری قاچاقچیان پرندگان کمیاب در کیاشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، سیدیوسف مرتضوی ظهر امروز در جلسه مرزبانی گیلان اظهار داشت: ماموران پاسگاه مرزی دریایی کیاشهر حین گشت زنی در حوالی پارک بین‌المللی بوجاق دو نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه شکارچیان غیرمجاز با سلاح ته پر در حال شکار پرندگان بودند، افزود: شکارچیان غیرمجاز با دیدن ماموران با استفاده از شرایط ناهموار محیطی، جنگلی و باتلاقی متواری شدند.
مرتضوی تصریح کرد: ماموران مرزبانی گیلان پس از تعقیب و گریز دو نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و از آنها یک قطعه پرنده سنقرتالابی زنده که از نژاد عقاب‌سانان هستند، کشف و ضبط شد.
فرمانده مرزبانی گیلان اذعان داشت: ماموران پاسگاه مرزی ساحلی کیاشهر پرنده شکار شده را به صورت سالم تحویل پاسگاه سرمحیط‌بانی بندر کیاشهر دادند.
وی به دستگیری هشت نفر از اتباع افغانی توسط نیروهای مرزبانی گیلان اشاره کرد و گفت: ماموران پایگاه دریابانی بندر انزلی موفق به دستگیری اتباع افغانی شدند.
مرتضوی خاطر نشان کرد: اقدام‌های اطلاعاتی و شناسایی اتباع خارجی در راستای اجرای طرح مبارزه با تردد غیرمجاز اتباع بیگانه از مرز خشکی و دریایی در شهرهای مرزی و ساحلی در دستور کار نیروهای مرزبانی گیلان قرار دارد.
این مسئول با اشاره به نحوه دستگیری اتباع افغانی، بیان داشت: ماموران پایگاه دریابانی بندر انزلی تعداد هشت نفر از اتباع افغانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند را شناسایی و دستگیر کردند و تحویل مقام‌های قضایی دادند.
معاون عملیات مرزبانی گیلان نیز در این جلسه به اجرای پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: اجرای پدافند غیرعامل از جمله اقدام‌های غیرنظامی و غیرمسلحانه است که می‌تواند آسیب‌پذیری یگان‌های عملیاتی را کاهش دهد.
به گفته احمد رضایی، آموزش‌های لازم در راستای ارتقای توان عملیاتی و اجرای مصوبات کمیته پدافند غیرعامل، تمرین و اجرای دقیق طرح‌های مربوطه به کارکنان داده شده است.
وی ادامه داد: کارکنان مرزبانی گیلان طرح تخلیه و نحوه اجرای صحیح، نکته‌های مهم، اصول و ملاحظه‌های پدافند غیرعامل، جنگ سایبری و تسلیحات غیرکشنده را در این رزمایش آموزش دیدند و با نحوه اجرای انواع طرح‌ها آشنا شدند.
رضایی هدف از اجرای پدافند غیرعامل را اقدام‌های غیرنظامی و غیرمسلحانه عنوان کرد و افزود: پدافند غیرعامل می‌تواند آسیب‌پذیری یگان‌های عملیاتی را کاهش داده و پایداری آنها را افزایش دهد.
معاون عملیات مرزبانی گیلان خواستار تبدیل شدن پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی در کشور شد و تصریح کرد: پدافند غیرعامل پایدارترین، ارزان‌ترین و صلح‌آمیزترین روش دفاع است.
وی پدافند غیرعامل را بستر مناسبی برای توسعه پایدار توان ملی کشور خواند و اذعان داشت: طرح‌های جنگ نوین، پدافند دور تا دور و طرح سازمان دوم برای مقابله با دشمنان با نظارت ویژه‌ای انجام شد.
انتهای پیام/صا10/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول