اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدفمندی یارانه‌ها

قاچاق سوخت 100درصد کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به کسب رتبه برتر کشوری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: هدفمندی یارانه‌ها در 9 ماهه سال جاری کاهش 100درصدی قاچاق سوخت را به نسبت مشابه آن در سال گذشته داشته‌ایم.

قاچاق سوخت 100درصد کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان علیرضا ذاکراصفهانی در گردهمایی کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آخرین دستاوردهای مصوبات این کمیسیون در استان اصفهان اظهار داشت: در کنار اقدمات سلبی این کمیسیون در طول دو سال گذشته سعی شده است از روند تولید و حمایت از تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف بویژه صنعت توجه ویژه‌ای شود.
وی ادامه داد: به طوری که با بالابردن کمیت و کیفیت‌های تولید داخل بتوانیم در فضای رقابتی جهانی سهم بیشتری پیدا کنیم و با فرهنگ‌سازی بیشتر جذب و مصرف کالاهای قاچاق در استان را کاهش دهیم.
استاندار اصفهان تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها آثار مثبت بسیار خوبی را در کاهش قاچاق کالا و ارز ایجادکرده به گونه‌ای که در 9 ماهه سال جاری کاهش 100درصدی قاچاق سوخت را به نسبت مشابه آن در سال گذشته داشته‌ایم.
وی گفت: تضعیف فرهنگ کار، اشاعه  الگوهای ناهنجار فرهنگی، اختلال در الگوی مصرف جامعه، کاهش درآمد سرانه ملی و کاهش درآمد سرانه ملی، پنج مولفه‌ایی هستند که می‌تواند در صورت قاچاق کالا زمینه‌ساز تضعیف اقتصاد ملی شود.
ذاکر اصفهانی افزود: وجود تبلیغات گسترده، ناهمسانی قیمت در داخل و خارج، کالاهای اقتصادی، سطح نازل قیمت کالاهای قاچاق در مقایسه با محصولات داخلی، سودآوربودن، ریسک پایین قاچاق کالا، دولتی بودن اقتصاد و نارسایی در قوانین مبارزه با قاچاق کالا از علل بروز قاچاق کالا هستند.
وی بیان داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های موثر این کمیسیون در استان شاهد کاهش 41درصدی قاچاق دارو و 16درصدی قاچاق کالا شیمیایی در استان بوده‌ایم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول