اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت کشاوزی و باغداری ساری:

اراضی پادگان قائمیه دزفول باغ مکانیزه مرکبات می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت کشاوزی و باغداری ساری گفت:750 هکتار از اراضی پادگان قائمیه دزفول به باغ مکانیزه مرکبات تبدیل می‌شود.

اراضی پادگان قائمیه دزفول باغ مکانیزه مرکبات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول محمدرضا قایخلو صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی باغ مکانیزه مرکبات دزفول اظهار داشت :این پروژه کم‌نظیر در زمینی به مساحت ۷۵۰ هکتار از اراضی پادگان قائمیه دزفول که در کیلومتر ۱۰ جاده دزفول به شوشتر واقع است با سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان و توسط شرکت کشاورزی باغداری فجرساری به اجرا درخواهد آمد.
وی افزود: در فاز نخست این پروژه زمینی به مساحت ۳۲۵ هکتار که هزینه آن توسط بنیاد مستضعفین به میزان ۴۳ درصد و ۴۲ درصد دیگر توسط بخش خصوصی و مردم تامین خواهد شد و مابقی توسط شرکت کشاورزی و باغداری ساری محقق خواهد شد.
وی افزود: فاز دوم این طرح به مساحت ۳۷۵ هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به‌صورت وام بانکی و مشارکت‌های مردمی اجرا خواهد شد.
 قایخلو خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه در سال ۹۴ به بهره‌برداری کامل خواهد رسید و سالانه با ظرفیت تولید محصول اسمی ۱۳ هزار تن و درآمد سالانه یک‌ هزار و 4 میلیارد ریال که معادل 2.1 سهم بازار کل منطقه خواهد بود .
مجری طرح قائمیه هدف از اجرای این طرح را بهینه‌سازی دارایی‌های بنیاد مستضعقان، استفاده از فناوری‌های نوین، تولید اشتغال و حمایت از کشت مرکبات که در این منطقه از محبوبیت و معروفیت بسیاری برخوردار است عنوان کرد.
لازم به ذکر است شرکت فجر‌ساری در شهرستان‌های ساری و رامسر فعالیت داشته و دارای بزرگ‌ترین باغات مرکبات و بزرگ‌ترین گلخانه مکانیزه در کشور و خاورمیانه است.
انتهای پیام/غ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول