اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

صادرات 28 میلیون دلار کالا در بخش کشاورزی همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات 28 میلیون و 17 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی در همدان طی سال جاری خبر داد.

صادرات 28 میلیون دلار کالا در بخش کشاورزی همدان
محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش صادراتی استان همدان به شمار می‌رود، افزود: در سال جاری 28 میلیون و 17 هزار دلار کالا در بخش کشاورزی از گمرک استان صادر شده است.
وی گفت: این میزان از صادرات که به وزن 19 هزار و 117 تن بوده، 41 درصد از صادرات ارزشی استان را به خود اختصاص داده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: کشمش توانسته طی این مدت خود را به‌عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی استان همدان معرفی کند و با صادرات 24.8 میلیون دلاری به تنهایی 36 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص دهد.
وی گفت: از دیگر اقلام مهم این بخش می‌توان از سیب زمینی نام برد که با صادرات 2 میلیون و 529 هزار دلاری چهار درصد از صادرات استان را به نام خود کرده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است.
فرشچی‌موحد افزود: تخمه هندوانه، خرما، ماهی زینتی و لبنیات نیز از دیگر کالاهای صادراتی بخش کشاورزی استان همدان به شمار می رود.
وی گفت: این صادرات به کشورهایی از جمله لهستان، اوکراین، روسیه، امارات، عراق، رومانی، تایلند، اتیوپی، اسلواکی، چک، ترکمنستان، ارمنستان، افغانستان، مراکش و کویت صادر شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در پایان اظهار کرد: صادرات این بخش در آذرماه امسال 4 میلیون و 211 هزار دلار بوده به وزن 2 هزار و 123 تن بوده است.
انتهای پیام/ح30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول