اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

توجه به آموزش نیروهای انسانی در بخش کشاورزی ضروری است

خبرگزاری فارس: معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت توجه به آموزش نیروهای انسانی در بخش کشاورزی تأکید کرد.

توجه به آموزش نیروهای انسانی در بخش کشاورزی ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، مستقر در کرج مهندس سیدرحیم سجادی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در حال بررسی وزارت جهاد کشاورزی که وزیر جهاد کشاورزی نیز اهتمام زیادی برای آن قائل است و حمایت ویژه‌ای از آن دارد صنایع کشاورزی می‌باشد.
وی با توصیه به مدیران صنایع کشاورزی برای توسعه آن دسته از صنایع که زمینه تولید و سودآوری در منطقه خود دارند، افزود: موضوع آموزش نیروی انسانی در بخش صنایع کشاورزی نیز باید مورد توجه ویژه مدیران صنایع کشاورزی قرار گیرد.
معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برخی نگرانی‌های مدیران صنایع کشاورزی در زمینه ارائه تسهیلات از سوی بانک‌ها خاطر نشان کرد: هر چند مشکلاتی در این باره و نیز اجرای آبیاری تحت فشار وجود دارد در مجموع بانک‌ها و به ویژه صندوق حمایت از بخش کشاورزی خوب عمل کرده‌اند.
مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی نیز با تشریح طرح توسعه صنایع کشاورزی کشور در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه گفت: در این طرح، پروژه‌های نیمه تمام صنایع کشاورزی دارای مجوز تاسیس از وزارت جهاد کشاورزی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد هستند، توسعه و تکمیل می‌یابند.
علیرضا پوربصیر با بیان این مطلب که تعداد این واحدها یک ‌هزار و 371 است، افزود: با اتمام طرح‌های نیمه تمام برای 27 هزار و 977 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای صنایع کشاورزی در کشور گفت: از آنجایی که برخی از واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با مرور زمان، فناوری و ماشین‌آلات خط تولید آنها مستهلک شده و از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ملی و جهانی توجیه اقتصادی لازم را ندارند، از این رو دفتر امور صنایع کشاورزی در صدد بازسازی و نوسازی این قبیل واحدها با در نظر گرفتن اولویت‌ها بوده تا تولید آنها را هر چه بیشتر اقتصادی کند.
وی افزود: به همین منظور 461 واحد بازسازی و نوسازی خواهند شد که با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال موجود در این واحدها برای یک‌ هزار و 614 نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اشتغال خانواری در این دفتر یادآور شد: از آنجایی که پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط دولت در خصوص ایجاد اشتغال در بنگاه‌های تولیدی در سال جاری و نیز برنامه پنج ساله توسعه صرفاٌ توسط بنگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ قابل تحقق نیست، از این رو به این نتیجه رسیدیم که بخشی از اهداف کمی در نظر گرفته شده درباره اشتغال در خانه‌ها و از طریق اشتغال خانوار صورت پذیرد.
وی در پایان افزود: با اجرای این طرح هفت هزار واحد اشتغال خانواری در کشور ایجاد و در مجموع برای 21 هزار نفر اشتغال فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/م30/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول