اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی تبادکان:

4 طرح از پژوهش‌سرای خوارزمی تبادکان به مرحله کشوری راه یافت

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی تبادکان گفت: چهار طرح از پژوهش‌سرای دانش‌آموزی خوارزمی تبادکان به مرحله کشوری جشنواره خوارزمی راه یافت.

4 طرح از پژوهش‌سرای خوارزمی تبادکان به مرحله کشوری راه یافت
آناهیتا فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: با راهیابی این چهار طرح از پژوهش‌سرای خوارزمی در واقع 100 درصد نسبت به سال قبل رشد داشتیم.
فاضل با اشاره به جذب دانش‌آموزان جهت عضویت در فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی 468 نفر بوده که 71 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته‌ایم، گفت: با حضور اساتید مربوطه هسته مشاوره 67 طرح از سوی دانش‌آموزان منطقه ارائه شد که از 30 طرح منتخب به دبیرخانه جشنواره خوارزمی هشت طرح به مرحله استانی راه یافت.
مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی ضمن درخواست حمایت مالی از دانش‌آموزان مخترع و مبتکر برای اجرایی کردن طرح‌های منتخب گفت: کسب رتبه چهارم کشوری در سیزدهمین دوره جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموز شیما افتخار با عنوان تهیه HDL از زرده تخم مرغ و بررسی اثر آن بر پلاک آنرواسکلروز خرگوش نر از جمله افتخارات پژوهش سرای خوارزمی تبادکان است.
فاضل افزود: طرح ایربگ افق حاصل تلاش رضا رضایی و محمد رضا دیبا، طرح چند نگاره اثر مرضیه میرزایی، طرح مترسک مدرن توسط محمد کریمی از دیگر طرح‌های منتخب وراه یافته به جشنواره خوارزمی است.
مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی اظهار داشت: پژوهش‌سرای دانش آموزی خوارزمی تبادکان مجهز به آزمایشگاه‌های پیشرفته در زمینه‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و مکانی مناسب برای اجرای پروژه‌های دانش‌آموزی است.
فاضل گفت: تشکیل انجمن‌های مختلف علمی زیست‌شناسی، فیزیک، شیمی، علوم، ادبی، هنری و قرآن‌پژوهی از دیگر فعالیت‌های پژوهش سرا است و این مرکز علاوه بر کارگاه رباتیک، نانو و کامپیوتر دارای کارگاه‌های آموزشی روش‌های مطالعه و تحقیق برای دانش‌آموزان است.
مدیر پژوهش‌سرای خوارزمی از مسئولان مربوطه خواست، برای حمایت از دانش‌آموزان مستعد و مخترع همت کرده و از فرار مغزها جلوگیری کنند و افزود: نمایشگاه پژوهش فرصت خوبی برای تعامل با قسمت‌های مختلف و تجهیز کتابخانه پژوهش‌سرا و رایزنی با سازمان‌ها و هماهنگی برای اجرایی شدن پروژه‌های دانش‌آموزی است.
فاضل گفت: پژوهش‌سرای خوارزمی سمینار تخصصی نانو را با شرکت حدود 400 نفر از دانش آموزان در محل پژوهش‌سرای امام رضا(ع) کسب رتبه سوم در مسابقات آزمایشگاهی و کسب رتبه دوم توسط دانش‌آموزان دختر پژوهش‌سرا در نخستین جشنواره آسمان دانشگاه فردوسی مشهد را در کارنامه خود دارد.
وی در پایان از شرکت دانش‌آموز محمد کریمی در جشنواره رباتیک جام جهاد اقتصادی دانشگاه ‌آزاد تربت‌حیدریه و کسب مقام اول در بخش آزاد مسابقات رباتیک با روبات مترسک مدرن به عنوان یکی از دیگر افتخارات دانش‌آموزی پژوهش‌سرایی دانش‌آموزی خوارزمی منطقه تبادکان نام برد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول