اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی بوشهر مطرح کرد

توجه پلیس به پژوهش‌های کاربردی در برخورد با جرائم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: پلیس در برخورد و واکاوی جرایم و ریشه‌یابی آن توجه خاصی به انجام پژوهش‌های کاربردی دارد.

توجه پلیس به پژوهش‌های کاربردی در برخورد با جرائم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا رزمی سه‌شنبه شب در نشست علمی تاثیر رسانه‌ها در احساس امنیت اظهار داشت: پلیس استان بوشهر در قالب تعامل با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ماموریت‌های خود را با تکیه بر انجام برنامه‌های پژوهشی انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: تجربه نشان داده است برنامه‎هایی که بر اساس پژوهش‌های انجام شده طراحی و به مرحله اجرا می‌رسند، بسیار کاربردی‌تر هستند.
رزمی یادآور شد: امنیت و احساس آن ضروری‌ترین نیاز جوامع بشری است و تحقق این مهم در گرو مشارکت همه‌جانبه بخش‌های مختلف است.
وی بیان کرد: پژوهش در زمینه چگونگی تامین و تثبیت این مقوله مهم در جامعه به تحقیقات و پژوهش‌های گسترده و کاربردی نیاز دارد.
معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: تلاش ما این است با اجرای برنامه‌های خود بر اساس زیرساخت‌های علمی و پژوهشی به امنیتی پایدار در جامعه دست یابیم.
رزمی اضافه کرد: پلیس در یک دهه اخیر توجه خاصی به انجام ماموریت‌های خود بر مبنای علمی‌نگری و بهره‌گیری از دیدگاه‌های محققان داشته است.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان بوشهر افزود: این امر موجب شده تا دفتر تحقیقات کاربردی پلیس موضوعات مهم ماموریتی از جمله امنیت، تولید و حفظ آن را با تکیه بر کارهای پژوهشی میدانی پیگیری کند.
وی ادامه داد: اهتمام به انجام امور پژوهشی در ماموریت‌های پلیس به گونه‌ای است که در بسیاری از المپیادهای علمی، ملی و بین‌المللی نیز پلیس مشارکت جدی دارد و رتبه‌های برتر را کسب می‌کند.
رزمی گفت: در همین ارتباط از سال 87 تاکنون 35 طرح پژوهشی در زمینه‌های مختلف نظم و امنیت در فرماندهی انتظامی استان بوشهر انجام شده است.
وی با اشاره به نقش و نحوه اطلاع‌رسانی در افزایش و یا کمرنگ شدن احساس امنیت در مخاطبان گفت: همانطور که در تولید فیلم از دیدگاه‌های کارشناسان انتظامی بهره‌گیری می‌شود دیگر رسانه‌های نوشتاری و مجازی نیز در انعکاس مطالب خود به حساسیت‌های تنظیم و پردازش اخبار به ویژه در زمینه حوادث به رویکرد کارشناسی توجه کنند.
رزمی اظهار داشت: رسالت رسانه‌ها ایجاد امید و نشاط در جامعه است و آنها باید با انعکاس واقعیت‌ها از ایجاد یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادی عمومی جلوگیری کنند.
انتهای پیام/آ20/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول