اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار باقرشهر مطرح کرد

اراده شهرداری باقرشهر برای ساماندهی بلوار پژوهشگاه صنعت نفت

خبرگزاری فارس: شهردار باقرشهر با اشاره به موانع فنی بلوار پژوهشگاه صنعت نفت بر اراده شهرداری برای رفع مشکلات و ساماندهی این بلوار تاکید کرد.

اراده شهرداری باقرشهر برای ساماندهی بلوار پژوهشگاه صنعت نفت
جمشید سعادتمند ظهر امروز در حاشیه ششمین جلسه کارگروه فضای سبز باقرشهر در گفت وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: این جلسه با حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌های منتفع از این بلوار در شهرداری باقرشهر برگزار شد و پس از پخش تصاویر تهیه شده از شرایط موجود و معایب فنی این بلوار، پیشنهادات کارگروه فضای سبز در این ارتباط مطرح شد.
شهردار باقرشهر هدف از برگزاری این جلسه را تعامل بیشتر با شرکت‌ها و بحث و تبادل نظر برای ساماندهی بلوار پژوهشگاه صنعت نفت اعلام کرد و افزود: ما در ارتباط با ساماندهی این بلوار پیشنهاداتی داریم که امیدواریم با اجرای آنها موفق به برطرف کردن برخی از مشکلات موجود شویم.
وی از جمله پیشنهادات کارگروه در ارتباط با این بلوار را نصب گاردریل در حاشیه دو طرف بلوار پژوهشگاه برای جلوگیری از تخلیه نخاله و زباله، مسدود کردن بریدگی‌های غیر استاندارد در رفیوژ وسط بلوار، رفع معایب و حفاری‌های مسیر لوله‌ها، زیرسازی و ترمیم آسفالت، تعویض جداول فرسوده و تخریب شده و تامین روشنایی بلوار اعلام کرد.
دبیر کارگروه فضای سبز باقرشهر ادامه داد: تعویض خاک و برداشت حداقل 40 سانتی متر از ضخامت خاک بلوار  و خاکریزی مجدد، تأمین آب به وسیله آبیاری تحت فشار، کاشت گل و گیاه مقاوم با شرایط اقلیمی منطقه از جمله پیشنهادات این کارگروه در زمینه فضای سبز است.
پرویز معماریان، معاون فنی خطوط لوله منطقه تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: در جلسه مدیران شرکت‌های نفتی، مسئولیت نگهداری فضای سبز این بلوار بر عهده شرکت خطوط لوله منطقه تهران قرار گرفت.
وی بیان داشت: فعالیت‌های انجام شده شامل تعویض قسمتی از خاک رفیوژ وسط و کاشت گل و گیاه و آبیاری با تانکر بوده است که متاسفانه به دلیل انجام عملیات عمرانی و ایجاد بریدگی در بلوار، مشکلاتی برای سیستم لوله کشی آبیاری قطره‌ای به وجود آمده و نبود انشعاب آب کافی باعث استفاده از تانکر در آبیاری فضای سبز بلوار شده است.
همچنین خسرو ایروانی، مسئول خدمات رفاهی اجتماعی امور خطوط لوله منطقه تهران، ضمن تاکید بر موضوع ساماندهی بلوار پژوهشگاه صنعت نفت پیشنهاد خود را مبنی بر برآورد هزینه‌های کاشت و نگهداری فضای سبز از سوی شهرداری مطرح نمود تا در صورت توافق، شهرداری باقرشهر مسئولیت نگهداری و نظارت را  عهده‌دار شده و هزینه‌ها توسط شرکت‌های عضو پرداخت شود.
جعفر صمغ آبادی، رئیس مهندسی و ساختمان امور خطوط لوله منطقه تهران در ادامه جلسه پیشنهاد داد که طرح‌ها به صورت مشخص و جز به جز تهیه شود تا قابلیت تصمیم گیری بهتری داشته باشد.
علی اکبر فدایی، رئیس کارگزینی و امور اداری شرکت نفت بهران نیز در ادامه این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه پیشنهاد داد تا تمام مشکلات و معضلات بلوار که در جلسه مطرح شد از سوی شهرداری بررسی و در قالب یک طرح توجیهی قابل اجرا به اعضای جلسه ارائه شود تا در مرحله تعیین میزان اعتبار مورد نیاز و بودجه بندی و در نهایت مرحله اجرا قرار گیرد.
سیدحسین سیدعربی، شهردار شرکت پالایش نفت شهید تندگویان به عنوان عضو اصلی کارگروه فضای سبز باقرشهر که ترتیب این جلسه را در جلسات قبل این کارگروه پیشنهاد کرده بود، تخلیه نخاله‌ها را در این محور یکی از معضلات اصلی دانست چرا که پاکسازی این نخاله‌ها و تکرار تخلیه ضمن آسیب رساندن به کف سازی خیابان باعث نازیبایی این محور می‌شود و شهرداری از طریق ستاد جلوگیری از تخلیه نخاله می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی ایفا کند و راهکار پیشنهادی ایشان توقیف کامیون‌های خاطی و جریمه آنها و جمع آوری تمام نخاله‌ها بوده است.
علی اصغر کبودانی، جانشین واحد فنی عمرانی شهرداری باقرشهر نیز وجود لوله‌های نفت و گاز در این بلوار را دلیل اصلی تعمیرات بیان کرد و خواستار ارائه نقشه‌ای دقیق از وضعیت استقرار لوله ها در این بلوار برای تهیه طرح عمرانی شد و متعهد شد در صورتی که این نقشه‌ها به واحد فنی و عمرانی برسد حداکثر تا پایان ماه جاری نسبت به طرح کلی اقدام شود.
انتهای پیام/و۱۰/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول