اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان:

70 درصد بودجه اصفهان به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد

خبرگزاری فارس: معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان گفت: بودجه نقدی سال جاری 540 میلیارد تومان است که 70 درصد از بودجه اصفهان به فعالیت‌های عمرانی و 30 درصد از آن به امور جاری اختصاص دارد.

70 درصد بودجه اصفهان به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مرتضی حسام‌نژاد در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: مدیریت بر منابع در چهار دسته منابع انسانی، ریالی و پولی، مالی و منابع اموال در شهرداری صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه استفاده بهینه، رشد و ارتقای منابع و آینده‌نگری در استفاده از منابع از رسالت‌های این معاونت محسوب می‌شود، اضافه کرد: به صورتی که از ابتدای فعالیت خود در این مجموعه سه بخش برای نحوه مدیریت  این منابع مشخص شده است.
معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان با اشاره بخشی مدیریت بر منابع شناسایی و مستند‌سازی است، تصریح کرد: این منابع باید به منظور هزینه شدن منابع شهرداری بر اساس مستند‌سازی و با توجه به رعایت استاندارد‌های لازم  به صورت مناسب ثبت و مستند‌سازی شود.
وی با اشاره به اینکه تبدیل حسابداری شهرداری از نقدی به حسابداری تعهدی یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است، افزود: این طرح از ابتدای سال جاری با تمام استاندارد‌ها و به صورت مناسب در اصفهان اجرا شده است.
حسام‌نژاد با بیان اینکه شهرداری از سازمان‌هایی است که به صورت 100 درصد با حسابداری صنعتی منطبق نیست، تاکید کرد: شهرداری به تعبیری میان حسابداری سنتی و صنعتی قرار دارد و اجرای طرح تعهدی شدن شهرداری برای این نهاد ضروری است.
وی به تعهدی شدن شهرداری اصفهان از ابتدای سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: تمامی تعهدات آتی، اموال و منابع غیر‌نقدی شهرداری در حسابداری ثبت می‌شود، اما در گذشته در هیچ زمانی اموال شهرداری به حسابداری و امور مالی گزارش نشده است.
معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بهینه‌سازی، رشد و ارتقای منابع بخشی دیگر از مدیریت بر منابع شهرداری است، بیان داشت: پس از شناسایی، منابع ارزیابی می‌شوند و نحوه و چگونگی استفاده از این منابع مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه در این گام نوع استفاده از این منابع، امتیازات و کاربری و سایر مشخصات این منابع برای استفاده بهینه از آنها مشخص می‌شود، گفت: کار‌گزینی تمام مجموعه‌های شهرداری‌های اصفهان ثابت بوده و فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه نیز منسجم و متمرکز است.
حسام‌نژاد با اشاره به اینکه مناطق شهرداری تعریف شده به منظور تسهیل امور ارباب رجوع است، اظهار داشت: مناطق شهرداری و شهرداری مرکزی یک مجموعه یکپارچه هستند و منابع شهرداری نیز از یک سبد مدیریت می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه آینده‌نگری نیز یکی از بخش‌های دیگر مدیریت بر منابع محسوب می‌شود، اضافه کرد: شناسایی، بهینه‌سازی و آینده‌نگری در مدیریت بر منابع شهرداری اصفهان تعریف شده است.
معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در مجموعه اداری، مالی نیز پنج مدیریت ثابت شامل مدیریت امور اداری، مالی، درآمد، املاک و امور عمومی و پشتیبانی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد از هزینه‌های شهر به نگهداری شهر اعم از جاری شهرداری نگهداری مواردی مانند فضای سبز اختصاص دارد، افزود: 30 درصد از هزینه‌ها نیز به توسعه شهر اختصاص دارد در زمینه نگهداری شهر باید در وضعیت موجود خود حفظ شود.
حسام‌نژاد تاکید کرد: توسعه شهر به زمانی اطلاق می‌شود که مواردی به شهر اضافه شود و احداث خیابان‌های جدید و اجرای پروژه‌های جدید در سطح شهر به معنای توسعه شهر است.
وی با بیان اینکه شرایط بودجه‌بندی شهرداری بسیار فشرده است، ادامه داد: بودجه شهر اصفهان به صورتی بسته می‌شود که در این راستا از روش تهاتری استفاده می‌شود.
معاون مالی، اداری شهرداری اصفهان به رکود ساخت و ساز طی سه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به این موضوع و رکود اقتصاد جهانی نحوه عمل کردن شهرداری در این زمینه از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورت استفاده از روش‌های گذشته توسعه شهر امکان نداشت.
وی گفت: در حال حاضر استفاده از روش‌های نقدینگی برای حفظ و توسعه شهر موثر نیست و استفاده از روش‌های تهاتری سبب تغییر و تحولات بسیاری در مدیریت منابع شهرداری شده است.
حسام‌نژاد با بیان اینکه با استفاده از روش تهاتری از منابع موجود و ارزش افزوده آن در راستای توسعه و اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده می‌شود، اظهار داشت: فاز نخست و دوم میدان امام علی (ع) و خریداری اتوبوس‌های تندرو شهری با استفاده از این روش تعریف شده است.
وی به استفاده از روش تهاتر در پروژه سالن اجلاس سران اشاره کرد و افزود: 60 درصد از این پروژه و پروژه‌های تونل همت، بزرگراه شهید لاوی و تقاطع همت نیز به وسیله روش تهاتری صورت گرفته است.
انتهای پیام/خ۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول