اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

اجرای 500 طرح عمرانی امامزادگان در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای 500 طرح عمرانی در امامزادگان این استان خبر داد.

اجرای 500 طرح عمرانی امامزادگان در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، الیاس رضایی بعد از ظهر امروز در مراسم بازگشایی بقعه متبرکه 20 امامزاده شهرستان شیراز اظهار داشت: فارس به مکانی برای بهسازی و بازسازی امامزادگان تبدیل شده است.
رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس افزود: در حال حاضر بیش از 500 طرح عمرانی در امامزادگان این استان در حال اجراست که 350 هزار متر مربع تعمیر، مرمت و بازسازی در امامزادگان استان فارس را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه تا کنون 120 بقعه امامزاده را تعمیر کرده‌ایم، گفت: علاوه بر تعمیر این120 بقعه، 140 طرح جامع توسعه نیز آماده تصویب است که فاز نخست آن انجام شد.
رضایی تصریح کرد: امسال میزان همکاری مردمی درصد بالایی را نشان می‌دهد و این در حالی است که 100 امامزاده را در بافت قدیم داشتیم که ساختمان‌های آنها در شأن امامزادگان نبود و ساختمان 20 امامزاده با مبلغی نزدیک به شش میلیارد ریال توسط اوقاف، خیرین و شهرداری بازسازی و بهسازی شده است.
وی اضافه کرد: بقعه 20 امامزاده، تعمیرات سنتی و اسلامی و کلی داشته‌اند و در 20 مورد دیگر نیز تعمیرات انجام شده است.
رئیس اداره بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در پایان با بیان اینکه امامزادگان پایگاه فرهنگی محلات هستند، اضافه کرد: تمام امامزاده‌های فارس دارای خادم هستند.
به گزارش فارس، همزمان با میلاد امام موسی‌بن جعفر (ع) 20 بقعه امامزاده واجب‌التعظیم در شهرستان شیراز که متروکه بودند، پس از بازسازی، بازگشایی می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰/م2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول