اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش درمیان:

400 دانش‌آموز درمیانی در طرح سباح شرکت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش درمیان گفت: در سال جاری 400 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی درمیان در طرح سباح شرکت می‌کنند.

400 دانش‌آموز درمیانی در طرح سباح شرکت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی اعزام این دانش‌آموزان اظهار داشت: برای اجرای این طرح در شهرستان مبلغ 18 میلیون تومان مورد نیاز است.
وی از شرکت دانش‌آموزان دختر شهرستان برای نخستین بار در این طرح خبر داد و افزود: مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش درمیان در اجرای طرح سباح نبود استخر شنا در مرکز شهرستان، طولانی بودن مسافت تا مرکز استان، کمبود وسیله نقلیه عمومی و نبود مربی مجرب در شهرستان است و ما مجبور هستیم برای اجرای طرح فوق دانش‌آموزان شهرستان را به مرکز استان اعزام کنیم که این خطرات خاص خود را دارد.
مدیر آموزش و پرورش درمیان با بیان اینکه استخر سرپوشیده شهر اسدیه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، تصریح کرد: در اجرای طرح سباح سال گذشته 8 میلیون تومان برای اعزام 176 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی از هفت آموزشگاه به مرکز استان هزینه شد.
اژدری ادامه داد: این طرح جزو برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور است و باید در پایان برنامه تمام سطوح بالاتر از سوم دبستان را در برگیرد.
وی طرح ملی آموزش شنای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی کشور (طرح سباح) را در راستای توجه بیشتر به امر ورزش در مدارس، با هدف تأمین سلامت جسمی دانش‌آموزان دانست.
مدیر آموزش و پرورش درمیان ابراز داشت: کشف و معرفی استعدادهای دانش‌آموزان برای تقویت هرچه بیشتر ورزش‌های پایه در مقاطع ابتدایی، لزوم توجه بیشتر به برنامه‌های استعدادیابی در سنین پایه و کمک به ورزش قهرمانی استان را از دیگر اهداف این طرح دانست.
اژدری با اشاره به اینکه کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی از ضروریات آموزش و پرورش است، تأکید کرد: دبیران تربیت‌بدنی باید در ارتقای ‌کیفی کلاس‌های ورزشی همت و تلاش مضاعف داشته باشند و جدیت کنند تا با کار و همت مضاعف، رویکرد جدید وزارت آموزش و پرورش در رشد و بالندگی دانش‌آموزان در زمینه پرورش جسمانی و تقویت ورزشی در مدارس تحقق یابد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول