اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ملی حفظ قرآن کریم

6 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در جیرفت ثبت‌نام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش جیرفت گفت: تاکنون حدود 900 نفر از فرهنگیان و 5 هزار دانش‌آموز از تمام مقاطع تحصیلی جیرفت در طرح ملی حفظ قرآن کریم ثبت‌نام شده‌اند.

6 هزار دانش‌آموز و فرهنگی در جیرفت ثبت‌نام شدند
عبدالله عسکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم برداشتن گامی موثر در راستای حفظ قرآن، طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح با هدف استعداد‌یابی، شناسایی و ساماندهی دانش‌آموزان و فرهنگیان در تمام مدارس کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است.
عسکری تصریح کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات از آبان‌ ماه سال جاری در مدارس شهرستان آغاز و به دلیل گستردگی منطقه تا پایان هفته جاری نیز ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: تا امروز حدود 900 نفر از فرهنگیان و 5 هزار دانش‌آموز از تمام مقاطع تحصیلی ثبت‌نام شده‌اند که تاکنون آمار ثبت نام‌شدگان مقطع ابتدایی بیشتر از سایر مقاطع بوده است.
رئیس آموزش و پرورش جیرفت بیان داشت: با توجه به استقبال گسترده دانش‌آموزان از این طرح پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته تعداد ثبت‌نام شدگان در این طرح به 7 هزار نفر در بین دانش‌آموزان و بالای هزار نفر از فرهنگیان در شهرستان برسد.
کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش جیرفت نیز در این زمینه اظهار داشت: در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانش‌آموزان زیر نظر مربیان مدارس قرآنی سطح‌های مورد نظر را به پایان می‌رسانند.
موسی طاهری افزود: در مرحله اول این طرح که در فروردین‌ماه سال 91 برگزار می‌شود، دانش‌آموزان با حفظ جزء 30 قرآن در سطح مدرسه به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر به دور شهرستانی مسابقات راه پیدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقه‌ها که اردیبهشت‌ماه سال 91 برگزار می‌شود، دانش‌آموزان با حفظ سه تا 10 جزء از قرآن کریم سطح سه را گذرانده و وارد مرحله استانی می‌شوند.
طاهری خاطرنشان کرد: افرادی که در این طرح کل قرآن کریم را حفظ کنند به مرحله کشوری مسابقه‌ها که خرداد ‌ماه سال 91 برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
وی اذعان داشت: در جیرفت 80 مدرسه قرآنی وجود دارد و اکثر دانش‌آموزانی که در مدارس قرآنی فعالیت دارند در این طرح شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول