اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

آمادگی جامعه عشایری روستایی برای استقبال از دهه فجر

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته عشایری و روستایی دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد گفت: عشایر و روستاییان این استان با برنامه‌های تدارک دیده شده با آمادگی کامل به استقبال دهه فجر می‌روند.

آمادگی جامعه عشایری روستایی برای استقبال از دهه فجر
به ‌گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نشست اعضای کمیته روستایی عشایری دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد به ‌منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی با حضور خبرنگاران تشکیل شد.
حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی در این نشست، انقلاب اسلامی ایران را انقلاب مردمی دانست که با تکیه بر مردم و حضور همیشگی آنان در صحنه‌های مختلف با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.
مسئول کمیته روستایی عشایری دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاییان و عشایر آنگونه که امام راحل نیز فرمودند گنجینه‌های ارزشمندی برای نظام اسلامی و انقلاب هستند که حضور و مشارکت آنها در برنامه‌های دهه‌فجر امسال بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به کسب عنوان برتر این کمیته در سال قبل بیان داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی زمینه حضور بیشتر مردم و روستاییان در جشن دهه فجر امسال که از مهم‌ترین رسالت‌های این کمیته است، فراهم شود.
توکلی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به جوانان گفت: مسئولان در نظام اسلامی باید جوانان را دریابند تا امورات نظام در سطوح مختلف به دستان توانمند جوانان که دلی پاک دارند، اداره و مدیریت شود.
وی ادامه داد: اگر ما مسئولان به جامعه خط دهیم مردم خود جلو می‌آیند و صحنه‌ها را خلق می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به گفته اندیشمندان دنیا، انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی است که ساخته شده اما، سایر انقلاب‌ها به‌ وجود آمده‌اند.
توکلی انقلاب ایران را حاصل مشکلات اقتصادی و نارضایتی‌ها ندانست و ابراز داشت: انقلاب ایران بر مدار یک آرمان و تفکر اصیل بنا نهاده شد که راز استقامت و حیات آن نیز چنین چیزی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مسئولان در نظام اسلامی با عشق و وفاداری خود هر تلاشی را برای برگزاری باشکوه جشن انقلاب به‌کار می‌بندند و برخی مشکلات مالی و بودجه‌ای مانعی برای وجود ضعف در کارها نخواهد بود.
جعفر گرجی‌پور افزود: مسئولان برگزاری جشن پیروزی انقلاب تاکنون در این استان هیچ کوتاهی نکردند و برنامه‌های این دهه باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شده‌ که امیدواریم امسال نیز شاهد حضور و مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های دهه فجر باشیم.
وی با اشاره به برخی تنگناهای مالی در اختصاص اعتبارات لازم به امورات فرهنگی و کمیته‌های مختلف در ستاد دهه فجر این استان عنوان کرد: هر ساله چنین مشکلاتی وجود داشته اما، با توجه به علاقه‌مندی مسئولان و مردم به نظام اسلامی، همه تلاش‌ها برای برپایی جشن‌های آبرومند پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است.
گرجی‌پور، بسیج همه ادارات را در برنامه‌های دهه فجر ضروری دانست و بر حضور مردم به‌ویژه روستاییان و عشایر در ورقی دیگر از تاریخ پر افتخار این مرز و بوم تاکید کرد.
جانشین ستاد دهه فجر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: استان ما دارای پراکندگی زیادی در روستاها و جمعیت خود است که این موضوع، ساماندهی و حساسیت برنامه‌ریزی را در برگزاری جشن‌های انقلاب در سی و سومین سالگرد آن نشان می‌دهد.
اسماعیل گشتاسب تصریح کرد: کمیته روستایی در ستاد دهه فجر به‌لحاظ گستردگی جامعه هدف آن از مهم‌ترین و تاثیرگزارترین کمیته‌ها است که باید به آن توجه بیشتری کرد.
وی اضافه کرد: کمیته روستایی ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد در چند سال متوالی به‌عنوان کمیته برتر انتخاب شد که امیدواریم امسال نیز با قوت بیشتر به رسالت‌ها خود در زمینه ساماندهی جشن‌های انقلاب در روستاها جامه عمل بپوشاند.
دبیر کمیته روستایی و عشایر ستاد دهه فجر کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با تاکید بر همکاری با ریش سفیدان و شوراهای اسلامی در روستاها در برگزاری جشن‌های انقلاب گفت: ترغیب روستاییان برای برگزاری خودجوش مراسم‌ها و راهپیمایی‌ها، ارائه دستاوردهای انقلاب و تحقق میزان محرومیت‌زدایی از روستاها و صدور اطلاعیه‌های لازم از جمله برنامه‌های این کمیته در ایام دهه فجر است.
غلام‌حسین قاسمی از برگزاری جشنواره عشایری در یکی از نقاط جنوبی با همکاری امور عشایر در دهه فجر خبر داد و افزود: سالگرد پیروزی انقلاب فرصت مناسبی است تا دستاوردها و خدمات نظام را با مردم در میان بگذاریم.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول