اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

2 هزار اثر کرمانشاه ثبت ملی شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تاکنون در فهرست آثار ملی 2‌هزار و 75 اثر کرمانشاه به ثبت رسیده است.

2 هزار اثر کرمانشاه ثبت ملی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلیل رحیمی در روانسر گفت: استان کرمانشاه با دارا بودن بیش از دو‌هزار اثر تاریخی ثبت ملی و یک اثر تاریخی ثبت جهانی توانسته است رتبه پنجم کشوری را از نظر جاذبه‌های گردشگری و وجود آثار تاریخی به خود اختصاص دهد.
براساس گزارش فرمانداری، وی با اعلام اینکه 4‌هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد، افزود: کار ثبت ملی یک‌هزار اثر دیگر در دست بررسی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته ۳۹ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی شامل تکمیل و توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری با اعتباری بالغ بر 56 میلیارد ریال در استان کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
رحیمی با بیان اینکه طی یک سال گذشته گام‌های ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان برداشته شده است، خاطرنشان کرد: توسعه و تحول بنیادی در ۳ مجموعه مهم بیستون، طاقبستان و غار قوری قلعه رخ داده است.
وی همچنین راه‌اندازی پلیس گردشگری و احداث خانه‌های روستایی در حد هتل‌های استاندارد در ۱۴ روستای هدف گردشگری و ۵۰ منطقه نمونه گردشگری استان را از جمله این اقدامات برشمرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: برای برگزاری متنوع و هر چه بهتر ایام نوروز در استان و شهرستان‌ها، ستادهای نوروزی تشکیل شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای جشنواره‌های شاد و مفرح برای گردشگران ورودی به استان انجام شده است.
وی افزود: به شرط مساعد بودن شرایط آب و هوایی در آینده‌ای نه چندان دور چهره زیبایی از طاقبستان به مردم معرفی می‌شود.
فرماندار روانسر نیز در این جلسه گفت: در اعتبارات عمرانی سال جاری این شهرستان بیش از یک میلیارد و 641 میلیون ریال برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری از جمله ایجاد کمپینگ گردشگری سایت قوری قلعه و عملیات طرح گردشگری سراب روانسر اختصاص یافته است.
جلال صفری افزود: سال گذشته نیز بیش از 3 میلیارد و یکصد میلیون ریال اعتبار برای گمانه‌زنی و تعیین حریم تپه موسی، مطالعه و ایجاد منطقه نمونه گردشگری سراب روانسر و ساماندهی سراب جابری هزینه شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 87 تاکنون بالغ بر سه میلیارد و 100 میلیون ریال برای توسعه و ساماندهی مجموعه تفریحی توریستی غار قوری قلعه هزینه شده است.
صفری افزود: این اعتبار برای اجرای محوطه‌سازی، ساماندهی پارکینگ، توسعه فضای سبز، ایجاد آلاچیق و سکوهای نشیمن، پیاده‌رو سازی، بهسازی معابر و نورپردازی داخل غار هزینه شده است.
وی یادآور شد: توسعه فاز دوم غار و برنامه مطالعاتی تونل آکواریوم و 300 متر نخست تونل برزخ را در دست مطالعه داریم و از طریق استانداری یک میلیارد ریال به این منظور اختصاص یافته است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول